Flight sim's

Hallo,

Welke vlieg simulatie spellen zijn er eigenlijks op de Mac (ik denk niet zo veel).
Maar ik bedoel dan wel die vlieg simulatie spellen waar je in een F16 ofzo zit, waarbij je vijandelijke doelen moet vernietigen.

Vroeger op de Atari ST computer speelde ik graag ‘F29 Retaliator’ of ‘F16 Falcon’. Bij die F16 spel was zelfs een mogelijkheid Atari computers aanelkaar te koppelen om zo met een paar tegen elkaar te spelen, wat ik destijds wel eens gedaan heb. :slight_smile:

F/A 18 operation iraqi freedom 8)

[quote:0c992fa979="Wintendo"]F/A 18 operation iraqi freedom 8)[/quote:0c992fa979]

Die game heb ik ook een keer gezien bij Macka.nl of bij Aspyr.com heeft er alle schijn van dat deze nog de enigste vlieg simulatie is, heeft wel een Vram nodig van min. 32MB.
Dus diegenen met een wat oudere mac zoals mijn iMac met 8MB vissen weer achter het net :x

[url=http://www.x-plane.com/]X-Plane[/url], een echte flight sim ... 8)

[quote:34a72cee59="Zweefvliegerke"][url=http://www.x-plane.com/]X-Plane[/url], een echte flight sim ... 8)[/quote:34a72cee59]

Bedankt wist niet dat X-Plane er was ben de Demo nu aan het downloaden zal mij benieuwen of die een beetje soepel te spelen is met 8MB Vram. :apple:

Ik heb X-Plane al een aantal jaren, is echt geweldig vliegen. Maar niet zoals jij zou willen! Geen opdrachten als "vernietig dit of dat doel". Helemaal geen opdrachten eigenlijk, je maakt je eigen flightplan, passend bij het vliegtuig dat je eventueel zelf gemaakt hebt (of van x-plane.org gedownload!), en gaat je gang. Scenery is niet geweldig, maar wordt wel steeds beter. Maar eist zeker meer dan die 8 MB VRAM! Een conclusie die je vaker leest: X-Plane is vooral voor de techneut die een vliegtuig-model zo nauwkeurig nagebootst wil hebben (incl dingen als: bij maximaal Take-off gewicht, bij volle gashendel, is de snelheid 154 knopen volgens het officiële document van de vliegtuigbouwer; kruissnelheid op 10.000 voet is 150 knopen, enz enz). Wil je meer dingen doen zoals je beschrijft, dan moet je naar iets anders op zoek.

Enemy Engaged kan misschien ook... je zat dan wel in een Apache of Commanche

Leuke tips, mijn dank.

Ik zal het allemaal even bestuderen. :satisfied:

Het enige wat iets met vliegen te maken heeft in mijn collectie is ‘Incoming’ van MacPlay. Ook wel leuk, meer arcade, scifi, action.