Flip4Mac, Firefox en meer op je Intel

Ja, dankjewel voor de felicitatie. Ik heb een MacBook Pro. Intel dus. Zonder extra software is ie al heel fijn, maar dr moet nog wat meer op. Dit is wat ik ondermeer heb weten te vinden, ik ben benieuwd naar meer suggesties.

Om te beginnen Firefox. Door de voor mij nu bijna onmisbare extensies mòest die browser meteen geinstaleerd worden, maar Firefox zelf wil nog niet op Intel. Wel Deerpark gelukkig - en hoe! Werkt fantastisch.

NeoOffice laat nog even op zich wachten helaas, MS Office wil ik niet kopen. Dus X11 geinstalleerd vanaf Apple’s install-disk, gevolgd door OpenOffice en meteen ook maar Gimp zodat ik ook geen Photoshop hoef aan te schaffen.

Realplayer en Windows Media Player werken gelukkig op Intel. Maar Flip4Mac tot mijn grote spijt niet.

Of wel? Dit is de truc (totdat de echte Universal-versie van Flip4Mac uitkomt):

• Kies Toon Info (appeltje-I) als je Installatieprogramma.app in de finder hebt geselecteerd.
  • Vink in het Info-paneel onder Algemeen ‘Open met Rosetta’ aan.
  • Vervolgens wil Flip4Mac wèl op het Intel Mac installeren
  • Doe de Rosetta-truc (‘Open met Rosetta’ aanvinken) ook met het programma QuickTime Player

Super toch?? :stuck_out_tongue:

In dit verband nog een nuttige FireFox-extensie: Unplug.

Door die emulatie moet je overigens geen zware video's af willen spelen. Het kleine spul dat gaat nog wel, maar een leuke wmv video in hoge resolutie laat het toch echt afweten.

Jammer dat VLC nog geen wmv ondersteunt. Die video player heeft iig een veel betere performance (ook nog een PowerPC app).

Een broertje vanFireFox is Camino. http://www.caminobrowser.org/ Deze browser is voor de Mac geschreven en ook in de NL-taal verkrijgbaar. Volgens hun gegevens is deze browser reeds Universal. Dus draait ook native op de Mac Intel. :apple: