Flip4Mac op de nieuwe intel iMac

Hallo,

Ik zou graag windows media applicaties willen kunnen afspelen op de nieuwe intel iMac.
(Bijv. in Dashboard en radio players op het internet).
Ik had gelezen dat dit kan met het programma Flip4Mac.
Maar toen ik het wou gaan installeren, zegt hij dat het programma niet geinstalleerd kan worden op de nieuwe intel iMac.

Weet iemand een andere mogelijkheid om windows media applicaties te kunnen afspelen op de Mac?? Of in ieder geval windows media applicaties in Dashboard en radio players op het internet.

B.v.d.
M.v.g. Bram Kersten

Windows Media Player 4 mac?

[quote:95b0e36ecd="bkersten"]Hallo,

Ik zou graag windows media applicaties willen kunnen afspelen op de nieuwe intel iMac.
(Bijv. in Dashboard en radio players op het internet).
Ik had gelezen dat dit kan met het programma Flip4Mac.
Maar toen ik het wou gaan installeren, zegt hij dat het programma niet geinstalleerd kan worden op de nieuwe intel iMac.

Weet iemand een andere mogelijkheid om windows media applicaties te kunnen afspelen op de Mac?? Of in ieder geval windows media applicaties in Dashboard en radio players op het internet.

B.v.d.
M.v.g. Bram Kersten[/quote:95b0e36ecd]

Windows Media Player For Mac is geen alternatief, dat werkt alleen op PowerPC Macs en de ontwikkeling daarvan is stopgezet door Microsoft.

Flip 4 Mac wordt nu door Microsoft aangeboden als een plug-in voor Quicktime, maar voorlopig werkt Flip 4 Mac alleen op PowerPC Macs.

Op dit moment zijn er nog geen alternatieven, ook VLC Player is nog altijd niet geport naar Intel. Wel kun je op hun website kijken naar het laatste nieuws erover want ze zijn er wel mee bezig. www.videolan.org

En met die widgets voor Dashboard heb je ook dat probleem dat het leeuwendeel nog niet geport is.

Wat je ook zou kunnen doen is de hele boel onder Rosetta laten werken, maar snel gaat dat niet.

Ik ben bang dat je nog even moet wachten, tenzij je ook een PC hebt, dan kun je natuurlijk wel die bestanden afspelen.

Ik het hetzelfde probleem bkersten; er word gezegd dat de Universal versie van Flip4Mac binnenkort te krijgen is..

Gewoon installeren, en dan zowel voor Safari als QuickTime Player in het 'Toon info'-venster kiezen voor "Open in Rosetta"!

Overigens draait Windows Media Player moeiteloos op een Intel mac. Ik ben r ook geen fan van, maar tot Flip4Mac Native wordt, blijft ik WMP gebruiken.

Bedankt!

Windows media player werkt inderdaad moeiteloos op de mac.
Maar als ik in Dashboard een radio widget heb, dan word windows media player niet automatisch geopend en kan ik dus niet luisteren naar de radio via Dashboard.

ik heb nu een hele tijd geprobeerd bvanalles te downloaden maar niks lukt ik heb een macbook pro dusjha.

kan iemand mij hellpen??

mij lukt het niet

[quote:c2006808f6="Koen 1980"]Overigens draait Windows Media Player moeiteloos op een Intel mac. Ik ben r ook geen fan van, maar tot Flip4Mac Native wordt, blijft ik WMP gebruiken.[/quote:c2006808f6]

Flip4Mac werkt wel, zie mijn post hierboven. En Windows Media Player werkt ook niet native hoor :wink:

maar hoe download ik hem? want als hem heb gedownload zegt hij van dat ie geen progamma kan vinden om het bestand te openen

gr

Je moet 'm uitpakken met Stuffit. Zoek dat eens op op www.versiontracker.com Doome move van Apple dat ze Stuffit niet meer standaard op Macs zetten.

Flip4Mac is overigens wel te installeren op een Intel, maar het nadeel is dat je niet in het regelpaneel kunt komen, en je kunt dus ook geen registratie-code invoeren... je kunt hem dus enkel gebruiken als player-plugin...