Flip4Mac verwijderen

Hoe krijg ik Flip4 Mac van mijn Mac? Er staat een icoontje bij Systeemvoorkeuren > Overige > WMV Player. Hoe kan ik dit verwijderen?

Bedankt.

Misschien door de map in de system /library/PreferencePanes te openen en het daar te verwijderen?

Manier 1: Ga naar je Home map en ga dan naar Bibiotheek en dan naar PreferencePanes. Dan gooi je alles van flip4mac weg.

Manier 2: Zoek met spotlight op Flip4Mac en verwijder alles!

:evil: :evil:

[quote:d55498f912="thijsbrg"]Manier 1: Ga naar je Home map en ga dan naar Bibiotheek en dan naar PreferencePanes. Dan gooi je alles van flip4mac weg.

Manier 2: Zoek met spotlight op Flip4Mac en verwijder alles!

:evil: :evil:[/quote:d55498f912]

Manier 2 is het eenvoudigst.
:wink:

Nadat je alles hierboven gedaan hebt, moet je ook nog zoeken op "wmv player" en "wmvplayer" en alles wat daarmee te maken heeft weggooien.

Ik heb hetzelfde probleem gehad, wat een kut programma om te verwijderen zeg!!

Ik heb uiteindelijk de juiste manier op hun forum gevonden:

Remove

Macintosh HD/Library/Internet Plug-Ins/Flip4Mac WMV Plugin.plugin
(add back Windows Media Plugin which would be in Macintosh HD/Library/Internet Plug-Ins/Disabled Plug-ins)

Macintosh HD/Library/QuickTime/Flip4Mac WMV Import.conponent

Don’t forget to remove Mac HD/Library/PreferencePanes/WmvPlayer.prefPane as well!

Die laatste is dat icoontje in systeemvoorkeuren.

Verder moeten de volgende files ook weg:

Flip4Mac WMV Import.component
Flip4Mac WMV Plugin.plugin
Flip4Mac Plugin.webplugin
WmvPlayer.prefPane
Flip4Mac WMV Player Installer.pkg (in Receipts Folder)
net.telestream.wmv.import.plist
net.telestream.wmv.plugin.plist
WMV Player (in Applications Folder)

Als je dit hebt gedaan is echt alles weg en kun je ook weer gewoon wmv filmpjes bekijken…

Succes!

Wat een bout programma zeg... weet niet wat ik verkeerd heb gedaan, maar ik had natuurlijk nattigheid moeten voelen toen ik bij Microsoft iets ging downloaden... is misschien een beetje flauw, maar WMVplayer werkte eigenlijk altijd vrij redelijk (kwaliteit is erbarmelijk, maargoed) maar leek me handig om alles in QT te spelen... NOT! Werkte voor geen meter, geen beeld, soms geluid. Snel gedeinstalleerd.

Flip4Mac is nog niet echt perfect, maar ik kan dus nu wel in QuickTime wmv bestanden afspelen. En ook: ik kan nu eindelijk zonder problemen op de Telegraaf site alle filmpjes bekijken. Die doen het in met de Windows Media Player plugin bij mij niet. Dus: ik laat hem voorlopig nog lekker even geinstalleerd :-)

Allemaal leuk natuurlijk om weer eens ouderwets te kunnen schelden op Microsoft, maar Flip4Mac is geen product van MS. Ze bieden het nu alleen aan omdat ze geen WMP voor ons willen maken. Flip4Mac bestaat al een aantal jaren en iedereen was er heel enthousiast over. Bij Versiontracker was de beoordeling begin deze week nog vijf sterren. Maar nu MS er mee aan de haal gaat, is het ineens waardeloos. Nu is dat al gedaald naar 3,9 en dat zal nog wel verder zakken. Wat laten we ons weer kennen met de gekleurde anti-MS bril. O ja, de echte maker van Flip4Mac is [url=http://www.flip4mac.com/wmv.htm]Telestream[/url].

[quote:66533ab84c="Mac Hammer Fan"]Misschien door de map in de system /library/PreferencePanes te openen en het daar te verwijderen?[/quote:66533ab84c]

Je kunt ook gewoon de de-installer van het programma gebruiken. Deze staat in de Flip4mac map bij de programma’s. Bij mij haalde dit alles weg.

[quote:df68efb82a] e kunt ook gewoon de de-installer van het programma gebruiken. Deze staat in de Flip4mac map bij de programma's. Bij mij haalde dit alles weg. [/quote:df68efb82a] Juist, die ontdekte ik vandaag ook bij toeval, en de mime type reacties in safari zijn nu ook weer als vanouds...

Succes met Flip4Mac is volgens mij afhankelijk van:
1 versie Flip4Mac zelf
2 versie Quicktime
3 versie os x

"Welcome to the Flip4Mac WMV Player Uninstaller. You will be guided through the steps necessary to uninstall this software. Selecteer een doelvolume voor de installatie van de Flip4Mac WMV Uninstaller-software."

Poeh, klinkt niet echt Appelig. Lang geleden dat ik een Uninstaller heb gebruikt…

[quote:25607443d6="Slager Korrel"]Poeh, klinkt niet echt Appelig. Lang geleden dat ik een Uninstaller heb gebruikt...[/quote:25607443d6]En, mis je ze? :wink:

Ik vind het ook maar een slechte plugin, ik houd het gewoon bij WMP, kan je ten minste (enigszins) fatsoenlijk streamen.

Sinds ik de VLC-player heb mis ik niks meer. :)