Flip4Mac WMV deinstalleren / even stoom afblazen

Ik ben zo dom geweest om op m'n Desktop Imac (10.3.9) Flip4Mac te installeren. Dom omdat de WMV-player onder 10.3.9 gewoon zijn diensten deed, in Safari kon ik gewoon gestreamde Windows Media fimpjes zien (naast Real). Na het installeren van de Flip4Mac lukt dat niet meer. Wat ook niet lukt is dat wat Flip4Mac schijnt te beogen, namelijk WMV films in Quicktime tonen. Het gaat dan wel om streams met de extentie .asf. Dus ik ben gaan zoeken om mijn fout weer te herstellen. Flip4Mac maakt een Preference Pane aan in de Systeem Voorkeuren, daar kun je het uitzetten. Mijn browsers, Safari en Firefox, koppelen na de install van Flip4Mac de verzonden mime-type bij die .asf links aan Quicktime. Vroeger had je in OS9 een application mapping mogelijkheid, dat is onder OSX allemaal wat lastiger, maar met deze app: http://www.rubicode.com/Software/RCDefaultApp/ heb ik de mapping naar de Flip4Mac plugin in Quicktime teruggezet naar de Windows Media Player voor de betreffende mime-types die op WMV-bestanden betrekking hebben (zijn er nogal wat). Maar wat ik ook doe, progje uit, progje in, uitloggen, inloggen, herstarten zelfs, ik krijg de oude situatie niet meer terug... de wmv streams blijven quicktime aanroepen...

Pas dus op met Flip4Mac, het idee is erg leuk, maar de ontwikkeling nog redelijk beta.

En als er iemand antwoord heeft op mijn vraag: hoe krijg ik zelf de controle op wat mime-types in mijn browser(s) doen… graag. Ik ben nu voor Jan met de Korte Achternaam heel wat uren verder zonder resultaat…

mag ik even hardop denken? Als een of andere handige softwarejongen zoiets kan en mag bedenken als Flip4Mac, dus een plugin voor WMA, waarom kan Apple dat zelf niet, en dan veel beter? Want feit is wel dat de wereld outthere op het internet qua media voor 90 procent op WMA en WMV hinkt, en dat extra support (real, of quicktime) lang niet altijd aanwezig is.
Dan zitten we te kutteren onder Tiger met een WMV-player met slechte bediening, en die het dan onder Tiger niet meer goed doet zo blijkt.
Incomptabiliteit, dus als een Windows machine dingen wel kan waar Mac het laat afweten vind ik moeilijk te verkopen. Als mac eigen dingen ontwkkelt en verspreidt (quicktime met aac, m4a enz.) prima, maar ze moeten op het punt van uitwisselbaarheid veel meer doen en opportunistischer zijn.

Ik kan aan mijn familie, daar waar ik m’n vader straks aan een macmini help om hem in godsnaam op een leuke manier te laten computeren, niet verkopen dat we dan surfend geen sites met uitsluitend WM-media kunnen bekijken met de mac…
(ik ben een beetje boos geloof ik :slight_smile:

Hier werkt Flip4Mac WMV prima...

[url=http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=54240]Flip4Mac verwijderen[/url]

Hij heeft wel gelijk, ik heb dezelfde problemen met Flip4Mac gehad, op verschillende systemen. WMP werkt wel prima.

[quote:fca4464bce="Yaris"][url=http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=54240]Flip4Mac verwijderen[/url][/quote:fca4464bce]

Er zijn meerdere discussies over Flip4Mac gaande. Programmaatje doet niet echt wat het moet doen bij de meeste gebruikers… Deze discussie gaat verder in bovenstaand topic.