Flybook

http://www.flybook.nl/nl/home.html

Het is geen Apple, maar dit is wel een heel kek dingetje.

Hoeveel zou hij kosten? :?

Geef mij toch maar m'n powerbookje ;)

Als het zeer klein en compact moet zijn, dan voldoet hij mss wel aan je eisen, als je er linux op zet ofzo natuurlijk , hoewel het dan minder makkelijk is om hardwareondersteuning te krijgen , dus ja…

Maar voor mij liever niet dank u.

[quote:6752902c5e="Marresc"]Hoeveel zou hij kosten? :?[/quote:6752902c5e]

Flybook met Windows Home € 1.789,-
Flybook met Windows Professional € 1.889,-

exclusief BTW

Voorzien van een 8,9" TFT/scherm. :? Voor dat geld koop ik liever een PowerBook!

Ik ook!

De Flybook is de kleinste Windows XP notebook... :sick:

AAAHHH, getverdemme!

Wat een lelijk gedrocht! als je alleen al naar de persfoto’s kijkt, wat een but kwaliteit zeg.
Dit zegt al genoeg, als je hiermee potentiële klanten wil trekken… :x

Triest,

Ik hou het wel bij mijn IBookje :innocent:

[quote:1e92ad5041="Chasnam"] Geef mij toch maar m'n powerbookje ;)

Als het zeer klein en compact moet zijn, dan voldoet hij mss wel aan je eisen, als je er linux op zet ofzo natuurlijk , (…)[/quote:1e92ad5041]

Wat is dat nu weer voor onzin? Waarom moet er perse Linux op?

wel veel geld 1800 euro !! :x

ik vind hem spuug lelijk!

[quote:9af4ae0b85="arnohoogwerf"]De Flybook is de kleinste Windows XP notebook... :sick:[/quote:9af4ae0b85]

Nee, dat is de oqo

Het zijn leuke [i:9af4ae0b85]gadgets[/i:9af4ae0b85] die passen bij de digitale [i:9af4ae0b85]lifestyle[/i:9af4ae0b85] (laat dat nu de titel van dit forum zijn) en iedereen schiet gelijk weer in een kramp als er niet een vrucht met een hap eruit iets mee te maken heeft.

Laat die verdelde fruitteler uit Cupertino ons maar een verwennen met dit soort apparaatjes! Er is zeker een markt voor; die gadgets zijn alleen verschrikkelijk duur tot nu toe (zowel Flybook als oqo)

[quote:4b81793cc2="tennapel"][quote:4b81793cc2="Chasnam"] Geef mij toch maar m'n powerbookje ;)

Als het zeer klein en compact moet zijn, dan voldoet hij mss wel aan je eisen, als je er linux op zet ofzo natuurlijk , (…)[/quote:4b81793cc2]

Wat is dat nu weer voor onzin? Waarom moet er perse Linux op?[/quote:4b81793cc2]

Als ik nu niet graag met windows werk, dan is dat toch mijn zaak ?
En zeg erbij voor hardware drives dat je dan best bij windows blijft…

Wie ontwerpt er nu toch zo'n extreem lelijk ding :|

[quote:27db33b5ce="tennapel"][quote:27db33b5ce="arnohoogwerf"]De Flybook is de kleinste Windows XP notebook... :sick:[/quote:27db33b5ce]

Nee, dat is de oqo

Het zijn leuke [i:27db33b5ce]gadgets[/i:27db33b5ce] die passen bij de digitale [i:27db33b5ce]lifestyle[/i:27db33b5ce] (laat dat nu de titel van dit forum zijn) en iedereen schiet gelijk weer in een kramp als er niet een vrucht met een hap eruit iets mee te maken heeft.

Laat die verdelde fruitteler uit Cupertino ons maar een verwennen met dit soort apparaatjes! Er is zeker een markt voor; die gadgets zijn alleen verschrikkelijk duur tot nu toe (zowel Flybook als oqo)[/quote:27db33b5ce]
De oqo is geen notebook. Zit ook geen toetsenbord op.

[quote:96a3a33b73="philippo"] De oqo is geen notebook. Zit ook geen toetsenbord op.[/quote:96a3a33b73]

jawel hoor, dat schuif je er onder vandaan. Bekijk de video maar eens.

[quote:a38436feca="tennapel"][quote:a38436feca="philippo"] De oqo is geen notebook. Zit ook geen toetsenbord op.[/quote:a38436feca]

jawel hoor, dat schuif je er onder vandaan. Bekijk de video maar eens.[/quote:a38436feca]
Verhip, nou zie ik het. Leuk ding! Wel lastig dat het beeldscherm dan plat ligt, maar dit is knap gemaakt!

ik vind het een mooi apparaat en smaken verschillen. maar kunnen sommige dingen niet wat vriendelijker gezegd worden

het spijt me maar ik vind die flybook niet mooi is lelijk afgewerkt enzo beetje zoals xp enzow. die oqo vind ik er wel weer goed uitzien.

maar ik zou toch liever gaan voor een 12" ibookje

maar no offence als je het mooi vind, ga je gang, smaken verschillen ( gelukkig )

succes ermee!

Naast de Flybook en de Oqo is er ook de Vulcan Flipstart: http://www.flipstartpc.com/

Het valt me op dat nogal wat reacties over de afwerking gaan. Of ik loop achter en heb zo'n ding niet in mijn handen gehad, of de rest van de mensheid hier loopt met zo'n ding in z'n binnenzak rond, maar als je het apparaat van dichtbij nog nooit gezien hebt, hoe kan je dan een menig over de afwerking hebben?

Apple’s iBooks zijn nu ook niet een schoolvoorbeeld van afwerking: kromme lopende schermen, kierende accuaansluitingen, scheef zittende logo’s in het deksel – alles is hier al wel een keer voorbij gekomen.

Verder gaat het me om het feit dat er steeds meer van dit soort (krachtige) mini-notebookjes komen; ergens tussen volwaardige computer en smartphone in: op zich natuurlijk een gadget in de beste traditie van het woord. Apple is (nog?) niet in deze niche gesprongen – helaas wat mij betreft. Als je veel onderweg bent dan is een krachtige en lichte mini-notebook geweldig; past gewoon bij je andere spullen in een tas en je sjouwt je niet een breuk.

Nu zijn de iBooks vrij licht (ik heb wel eens in de winkel zowel een powerbook 12" als een iBook 12""in mijn handen gehad en dacht dat de Powerbook zwaarder is … maar kan me vergissen), maar 12"is nog steeds vrij fors als je het ding ergens even wilt wegstoppen of als je er de hele dag mee moet rondlopen.

Dit soort apparaten zijn voor de mobiele lifestyle natuurlijk wel erg cool. En of je het ding mooi vind of niet moet je zelf maar weten. Ik vind dit in tegenstelling tot de andere voorbeelden wel een mooi dingetje: werkelijk alles behalve een cd brander/lezer zit erop.