Onlangs nadat ik de afgelopen week bezig was met werk (in Photoshop) liep ik tegen een probleem op, dat mijn folder/mappen in de finder leeg zijn. Terwijl wanneer ik Get Info bekijk er wel staat dat er bestanden inzitten. De bestanden zijn wel via Spotlight te vinden. Als ik een nieuwe folder aanmaak op een leeg deel in het deel dat leeg is. Dan is deze er wel wanneer ik deze bekijk wanneer het na een reset tijdelijk is te zien. Echter na een tijdje zijn de mappen weer inhoudloos. In het begin dacht ik dat het kwam door het werken met Adobe software, omdat het me altijd opviel op deze momenten. Maar dit is echter niet het geval, ook zonder de software op te starten doet dit probleem zicht voort.
Op het forum van Apple werd een soort gelijk probleem beschreven en er werd aangeraden de harddrive opnieuw in spotlight te indexeren. Dit heeft voor 3 dagen geholpen tot nu ik op dit moment er weer last van heb. Is dit een probleem in Maverics? Of is het iets hardwarematigs gezien mijn iMac uit (early-)2008 komt.