Fon.com

Ik doorzocht net het forum maar kon nog niets vinden over www.fon.com !

Maar ik vind het een fantastisch idee! En heb voor €4,- excl. tax en verzendkosten een router besteld. (komt in totaal neer op net €25,- actieprijs geldt nog alleen vandaag…) Je stelt voor geregistreerde gebruikers je wifi/airport netwerk open en in ruil daarvoor kan jij inloggen bij alle andere accespoints of hotspots waar dan ook. En je kan dus tegen gereduceerd tarief een draadloze router aanschaffen.

Zijn er mensen die hier al aan mee werken? Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Lijkt mij vooral leuk als je zelf in een gat woont… Maar dan wel in alle grote steden gratis hotspots hebt :o

Lijkt me niet zo moeilijk om die te voorzien van DD-WRT, desnoods via tftp.

Heb al een WRT54G en ben aan het sparen voor een Macbook, mijn rijbewijs, een auto en een wereldreis dus voorlopig doe ik even rustig aan. 8)

heel leuk, maar als je dan werkelijk iedereen erop laat, dan laat je dus ook windows mensen erop waar eventueel zeer waarchijnlijk virussen mee komen, die worden dan via jouw ipadres verspreid en dan sluit jouw ISP je af wegens verspreiden van virussen, dan moet je vervolgens gaan uitleggen dat je een mac hebt en dat je je wifi hebt open staan en dat het daardoor komt. en dan wordt je per direct afgelsoten omdat je je internet niet mag delen met derden zonder hier toestemming voor de vragen aan je ISP.

Je wifi beschikbaar stellen voor iedereen kan heel veel gevolgen hebben, je zet toch ook niet je auto voor de deur met de sleutel erin zodat iedereen hem kan gebruiken, en als ze een boete krijgen of een ongeluk krijgen, mwah, wat maakt het uit, zij hebben geen last van de gevolgen, jij wel.

:slight_smile:

oftewel, HEEEEEEL onverstandig om je internet met jan en alleman te delen.

en ja, planet doet ook actief aan blokkeren!

In Belgie zal je wel zo geen gekken vinden. Als er een paar gebruik maken van je internet is de bandwith-limiet vlug omzeep.

In theorie een heel mooi idee, in de praktijk idd al minder vlug uitvoerbaar. En hier zijn allerlei redenen voor.

Op het moment is het alleen nog opengesteld voor 'linus' leden. Leden die dus zelf ook hun dsl lijn delen met anderen.

En je maakt je netwerk niet publiek!.. Alleen geregistreerde ‘fonero’s’ kunnen inloggen op jou accespoint. Niet je buren! Tenzij je buren ook delen, maar dan hebben ze reden meer om op jouw point in te loggen.

Straks komt het netwerk wel open voor ‘Bill’ en ‘alien’ leden. Maar die moeten betalen om te mogen surfen. Dus dat doe je ook niet echt zomaar… Als bill zie je trouwens er ook nog wat van terug, je krijgt dan 50% van de opbrengst. Maar dat is dus alleen leuk als je accespoint echt gebruikt wordt.

Ookal is €2,- per dag peanuts vergeleken met de tarieven van KPN of T-mobile. Maar goed, die hotspots liggen wel wat beter…

[quote:49c92c7200="smoothly"]Op het moment is het alleen nog opengesteld voor 'linus' leden. Leden die dus zelf ook hun dsl lijn delen met anderen.

En je maakt je netwerk niet publiek!.. Alleen geregistreerde ‘fonero’s’ kunnen inloggen op jou accespoint. Niet je buren! Tenzij je buren ook delen, maar dan hebben ze reden meer om op jouw point in te loggen.[/quote:49c92c7200]

maar het feit dat jij verantwoordelijk bent voor anderen die je niet kent blijft, en dat kan een hoop gevolgen hebben.

:slight_smile:

Sinds vandaag heb ik ook een FON Router. Op hun website zeggen ze o.a. dit over de veiligheid:

[quote:1cc7448617]La Fonera offers you two wireless network signals (SSIDs), a private and a public one. The private signal is encrypted and offers you complete privacy.

The public signal will be accessible to Foneros only. This signal is the one that turns your broadband connection into a FON Access Point.

Furthermore, all Foneros connecting to the public WiFi signal within the FON Community are registered users. They need to identify themselves by a username and password.

Running an Access Point with La Fonera is not only secure but also easy to control. You can choose the amount of bandwidth you want to share.
[/quote:1cc7448617]

Lijkt me duidelijk en handig al die access points! :smiley:

hmm, ik vind het wel interessant...

die router ondersteunt zeker geen WDS?

Ik heb ook een FON hier staan, was in het begin gelijk kloten want die apparaten slikken Macs niet per default. Je moet hem handmatig op WPA2 zetten, alvorens het gaat werken, vraag me niet waarom..

Ik had geen enkel probleem met het aansluiten. Hoewel er alleen een Windows gebruiksaanwijzing bijzit, ging het gemakkelijk. Inprikken in je router, netwerk kiezen en registreren via het publieke deel van FON. Daarna heb je toegang tot het andere deel, WPA beveilgd.