font conflict met suitcase

sinds ik tiger heb geïnstalleerd, kan ik geen fonts meer activeren in suitcase (10.1.3), ik krijg de melding dat ze conflicteren met fonts van m'n systeem. Ik heb geen idee wat ik hieraan kan doen, waar ik iets in moet veranderen. Kan iemand mij verder helpen?

ik kan je probleem niet direct oplossen maar ik heb wel een tip voor je!

Gooi suitcase weg! en download fontexplorer x!! veel handiger!! echt heel veel handiger en gratis ook!

Sic! doe niet zo idioot. Jou mening kunnen we best missen. Er is iemand die een probleem heeft en dit forum is er om te helpen!

Nathalie, je moet versie 11 hebben om in tiger probleemloos te kunnen werken. Als je die update eenmaal hebt, raad ik je aan om de systeemfonts (helvetica, times en zapf dingbats) uit je systeem te halen met suitcase. Dit kan je doen met de optie “manage system fonts”. Suitcase werkt prima met tiger.

groetjes
F.

[quote:081df769bc="F_Vervoort"]Sic! doe niet zo idioot. Jou mening kunnen we best missen. Er is iemand die een probleem heeft en dit forum is er om te helpen! [/quote:081df769bc]

WTF? hoezo doe ik nou weer idioot??? Ik heb een jaar lopen aanklooien met suitcase en daarna met FontAgent Pro. en toen ik fontexplorerX tegen kwam was ik verkocht! dat programma werkt gewoon een stuk beter (en vooral sneller) dan de rest naar mijn mening! Dus doe jij niet zo idioot, ik wou 'r alleen een tip geven hoor!

Na dit betoog van je (dat trouwens nogmaals je onkunde bewijst) heeft Nathalie nog steeds geen zinnig antwoord van je gekregen.

[quote:9d03e3eb4b="F_Vervoort"]Na dit betoog van je (dat trouwens nogmaals je onkunde bewijst) heeft Nathalie nog steeds geen zinnig antwoord van je gekregen.[/quote:9d03e3eb4b]

he belg! ik heb r in m’n 1e post al gezegd dat ik r niet kan helpen met suitcase maar dat fontexplorer x erg fijn is. dus loop nou eens niet zo te zeuren verdomme!

dank voor de tips en relax, alles is goed bedoeld. Ik heb denk ik bij voorbaat al te weinig basis kennis van hoe het sowieso met fonts geregeld is. Ik ben de draad al kwijtgeraakt toen macosx kwam, maar het ging tot nu toe allemaal wel goed.

Kan iemand mij in een paar regels vertellen hoe de fonts gemanaged worden in macosx? Ik ging op zoek naar m’n system fonts, maar ik stuit op verschillende mappen op verschillende lokaties.

Ik denk dat ik er deze keer niet onderuit kom…

Alvast dank voor degeen die hier geduld voor heeft

Neem even de tijd en lees [url]http://dl.extensis.com/downloads/SC/EN/P/Fonts_Best_Practices_in_OSX.pdf [/url] eens door. Hier staat in het kort hoe OS X met fonts omgaat, en hoe je de fonts het best kunt inrichten in combinatie met Suitcase. Heeft mij veel geholpen...