Font in word toevoegen

Werk met Office 10 en Suitcase 10. Kan lettertypen niet toevoegen. Maakt nu in bestaand document een font substitution, terwijl ik het font geladen heb. Ook wanneer ik eerst Suitcase opstart. Moet font soms in de lettertype map staan...

Hoe los ik dit op.

Ps Als je Word opstart en Suitcase staat aan dan duurt het een eeuwigheid voordat Word opgestart is.

Ben een beetje ongeduldig :wink:

Je kunt twee dingen doen: in de map MS Office staat een map Office en daarin een map Fonts. Fonts hier toegevoegd staan dus permanent in de fontlijst van het programma als je dat gebruikt. Ook kan Suitcase trouwens fonts automatisch laden als die fonts in Suiitcase zijn geactiveerd. Een en ander kun je opzoeken in de documentatie die in de map Suitcase staat.

Je probleem van het lang duren bij het opstarten komt waarschijnlijk omdat je veel fonts al hebt geactiveerd in de systeem bibliotheek of al geopend in Suitcase. Dan worden alle fonts geladen die geopend zijn ergens binnen OS X.

Hopelijk helpt dit je een beetje op weg.

BertT

Hallo Hans59,

Is je probleem opgelost?

BertT

Ja BertT het is opgelost zoals jij aangaf, sorry dat ik niet reageerde. Het heeft me veel zoekwerk bespaard en ik zit tot mijn nek in het werk.

Hartelijke dank voor reactie