Voor een project ben ik op zoek naar een manier om icoontjes om te zetten naar een font.
Ik gebruik bijvoorbeeld regelmatig het font van Kijkwijzer, dat is erg handig omdat je dan niet steeds alle icons als afbeelding hoeft te plaatsen maar een lettercombinatie in het juiste font. Dat scheelt een hele hoop werk als je zo’n 1500 icons moet plaatsen…
Iemand een idee waar ik zo’n progje kan vinden voor de mac?
Thanx Maxunamax... heb even op de site gekeken, als ik het goed begrijp heb ik aan TypeTool genoeg?
Dan kan ik dus via illustrator icons importeren als font... Dat zou erggggg mooi zijn!
[quote:4569579720="Martiniman"]In CorelDRAW kon je ook snel fonts van iconen maken. EPS / AI openen en opslaan als ttf.[/quote:4569579720]
yep… coreldraw is ideaal voor bijvoorbeeld beginners… (zo ben ik ooit ook begonnen) ehm… je hebt alleen zo weinig extra opties en mogelijkheden… … destijds (al enkele jaren geleden op de PC) kon ik alleen symbool voor symbool toevoegen…
en @gebruikersnaam (!) : heb geen ervaring met TypeTool; alleen met het geavanceerde ‘fontlab’. Maar het lijkt me op zich een goede keuze.