Ik neem aan dat je FIR als volgt toepast:
[code:1:4fe7dfcbc6]
<h2><span>The importance of being Earnest</span></h2>
of
<h2>The importance of being Earnest<span></span></h2>
[/code:1:4fe7dfcbc6]
Je hebt dan een GIF (bijv.) die ongeveer even groot is (zeg 170px breed en 30px hoog). Ik neem aan dat je de h2 of de span een breedte en hoogte meegeeft ter grootte van de image, dus feitelijk wordt ‘de echte tekst’ afgebakend met een breedte van 170px en een hoogte van 30px.
Als je vervolgens de tekst 2X vergroot, dan past die regel niet meer in 170px, dus gaat de tekst afbreken en krijg je een tweede regel. De twee regels passen vervolgens niet in die 30px hoogte: je krijgt dus een te krappe ruimte voor de tekst. Als ik dan zonder images surf (in geval van slechtziende mensen niet ongebruikelijk naar wat ik begrepen heb), dan heb ik wel grote tekst, maar deze verdwijnt omdat de box niet groot genoeg is. Ik kan wel even een demootje maken als het nog niet duidelijk is (was waarschijnlijk sneller geweest dan deze tekst tikken 8) )
Je kan je FIR definities ook naar een stylesheet verhuizen. Ik neem aan dat je ze nu in de <head> hebt staan omdat je de definities door PHP laat genereren. Je kan een PHP-pagina ook als stylesheet laten aanbieden aan de browser: http://www.noipo.org/index.php?id=253
Op die manier is het makkelijker om een alternatieve stylesheet eraan te hangen : http://www.alistapart.com/articles/lowvision/
(btw: aan de hand van dat artikel op ALA heb ik een lange correspondentie gehad met een jongen uit Canada die en webpagina’s ontwerpt en slechtziend is en dat niet alles wat in dat artikel staat even relevant is; het hangt een beetje af van de soort slechtziendheid. Belangrijkste elementen: zo min mogelijk met kleuren definities doen, laat de instellingen van de browser dat maar doen, links onderstrepen en eigenlijk alleen navigatie menu’s floaten, zodat ze niet als vertikale lijsten, maar als horizontale lijsten te zien zijn en geen font-groottes meegeven, hooguit % of em voor headers)