Font weergave probleem MS Word

Sinds kort gebruik ik het Swiss 721 Font. Mooi strak font tot dat ik hem groter maak dan 14 pt. Bij een formaat groter dan 14 pt. gaat het font spatieringen gebruiken die ik NERGENS heb aangegeven. Alle instellingen staan normaal. Zie plaatje. Het font gaat onwijs veel ruimte op mijn scherm gebruiken en uiteindelijk (als het formaat groot genoeg is) gaat het worden over elkaar zetten. Ik kan geen fatsoenlijk document maken! (ja een brief met 12 pt, maar moet meer gebeuren dan dat!) Ander font kiezen is geen optie!

GreetZ

Crazy Ivan * wishes you a MAC-2003! *

MS word Office OS X + SR1
OS X.1.5

[img:423c8b9cc2]http://www.crazyeye.dds.nl/macosx/msword.gif[/img:423c8b9cc2]

Ben toch even eigenwijs... (sorry) Ik meende me te herinneren dat deze letter een sterke gelijkenis had met de Helvetica? Ook [url=http://www.identifont.com/index.html]Identifont[/url] geeft de Helvetica als vergelijkbare letter. Wat maakt je afhankelijk van dit font? De hoeveelheid gewichten?

Word X kan trouwens erg raar doen als kerning (Format>Font>Character spacing tab) niet aanstaat, in combinatie met sommige lettertypen.

Of probeer Font Doctor X 5.1 te pakken te krijgen (Sommige bundles van Extensis Suitcase 10 hebben hem er gratis bijzitten).

Onze huisstijl maakt me afhankelijk. No way out. Thanx

Ik heb inmiddels Office OS X weer terug gebracht tot de originele versie. :? (Geen SR 1 meer geinstalleerd) en alle problemen zijn nu verholpen. Grappig! :twisted: MS zal het NOOIT leren. 8)

hmm

ik ben bijna 100% zeker dat dit een bitmap font is.

12 doet ie ok,

14 niet.

hmm

en in andere programma’s?!

Andere programma's e.g. Photoshop, Entourage - Foutloos!

ok :)

geen probleem dus,

het is simpelweg een MS probleem :lol:

[quote:363062c8c1="boesboes"]ok :)

geen probleem dus,

het is simpelweg een MS probleem :lol:[/quote:363062c8c1]

What else is new? :evil: :mrgreen:

Ik heb een vraag aangezien jullie veel over fonts en blijkbaar ook office X weten. is er een makkelijkere oplossing om te veranderen van font dan iedere keer de volledige tabel te scrollen. dat duurt nogal lang van mij. kan je niet naar bepaalde letters springen met een toetsen combinatie?

dank u

Beetje simplistisch misschien, maar doeltreffend: Heel goed de namen van fonts leren, dan kun je die in het font pallet direct intypen. Dan wordt de scroll-lijst niet eens geopend.

[quote:5549413546="Kris"]Ik heb een vraag aangezien jullie veel over fonts en blijkbaar ook office X weten. is er een makkelijkere oplossing om te veranderen van font dan iedere keer de volledige tabel te scrollen. dat duurt nogal lang van mij. kan je niet naar bepaalde letters springen met een toetsen combinatie?

dank u[/quote:5549413546]

Even graven: Er zit ook een fuctie waar je het wysiwyg-font menu uit kan zetten. Dan hoeft het scherm niet meer alle fonts weer te geven zoals het font er uitziet. Je ziet dus alleen de namen van de font maar geen voorbeeld. Scheelt in scroltijd.

GreetZ

[quote:dc7c4c9bbb="crazy ivan"][quote:dc7c4c9bbb="Kris"]Ik heb een vraag aangezien jullie veel over fonts en blijkbaar ook office X weten. is er een makkelijkere oplossing om te veranderen van font dan iedere keer de volledige tabel te scrollen. dat duurt nogal lang van mij. kan je niet naar bepaalde letters springen met een toetsen combinatie?

dank u[/quote:dc7c4c9bbb]

Even graven: Er zit ook een fuctie waar je het wysiwyg-font menu uit kan zetten. Dan hoeft het scherm niet meer alle fonts weer te geven zoals het font er uitziet. Je ziet dus alleen de namen van de font maar geen voorbeeld. Scheelt in scroltijd.

GreetZ[/quote:dc7c4c9bbb]

bedankt, dit was eigenlijk een beetje waar ik naar zocht. het scheelt inderdaad een stuk in scroltijd. :smiley:

What's a forum for? :mrgreen: