font zapfino gaat niet mee in eps

Goedenmorgen allemaal! nou ik ben bijna klaar met de logo's :)

Nu heb ik alleen 1 probleempje 1 van de logo’s heb ik gemaakt in quark en bewaart als eps.
In dit logo zit het font ZAPFINO maar deze gaat niet mee in de eps of op de pdf wel in het bewaarde quakxpress document.

Al mijn lettertypen staan in de lettertype catalogus en ik dacht dus dat ik die ook zo kon gebruiken in quark… maar waarom zie ik dat font dan niet ?? en komt hier in de eps en pdf een ander font voor in de plaats??

vriendelijke groet,
ram0n

Staat dat font wel actief voor Quark ?

uhm hoe kan ik zien of dat font actief staat voor quark ?? (ik gebruk quark passport 6.0)

anders maak je er Outlines van..

tekst selecteren-Type-Create Outlines

Maak er outlines van.

oh hehe. was iets te laat.

outlines is toch hetzelfde als tekst naar kader.? elke keer als ik dat probeer bij het font loopt quark vast :x

Tekst naar kader?

nee, bij Outlines word de tekst omgezet in vector. De lijnen worden dan overgetrokken zeg maar. Een nadeel, je kan de tekst niet meer bewerken, dus moet je het doen als je helemaal klaar bent.
maar je hoeft dan geen fonts meer bij te sluiten :wink:

outlines waar kan ik dat vinden in quark ? ik gebruik de nederlandse versie

Ik denk dat Quark niet met OpenType en .dfonts kan omgaan. Er zijn hier waarschijnlijk andere draadjes over. Had je gisteren niet een draadje over logo's? Iedereen zei toch dat je in Illustrator moest werken!!! NU zit je in Quark en kan je helemaal opnieuw beginnen in Illustrator :P En outlines in Quark, ik denk dat dat ook niet lukt. Quark is een nogal verouderd paginaopmaakprogramma! :wink:

Ik heb geen Quark hier. Maar bij Illustrator en Indesign zit het iig onder Type. Ik heb geen idee hoe dat heet in de Nederlandse versie. :oops:

logo/letters in ill selecteren en dan :apple: [shift] 'o' dan maak je lettercontouren. Daarna kan je het logo als plaatje importeren in Xpress :)

In Xpress kan je geen lettercontouren maken, dat is een opmaakprogramma.

Indesign is ook een opmaak progamma, en kan het wel ;)

InDesign is juist een combinatie van Illustrator en Xpress, dus daar kan het idd wel in. Xpress is alleen maar opmaak, InDesign niet.. ;)

Indesign is opmaak, de interface lijkt wel erg veel op PS en ILL. Maar in feite gebruik je het alleen om tekst en beeld samen te voegen. Opmaken dus.

Maar nu: :sotp: