Fontbeheer (suitcase)

Wie vindt het fontbeheer in OSX geweldig?

Indien (geweldig)
Wat doe ik dan fout?

Letter families blijven niet bijelkaar.
Fonts zijn niet gelijk aan OS9.x

Of moet ik wat anders gaan gebruiken als Suitcase 10

[quote:03b9c79a05="Lytstomke"]Wie vindt het fontbeheer in OSX geweldig?[/quote:03b9c79a05]

Ik niet in elk geval… voorlopig lukt het me nog niet eens om nieuwe fonts toe te voegen! :frowning:

zet je oude fontmap (van OS9) in de map gemeenschappelijk.

klik op de add fonts knop in Suitcase en snuffel naar de gemeenschappelijke map. Kies het te gebruiken font.

Nu komt dit font in onderste venster van de Suitcase.
Selecteer het font en klik op de knop activate.

Succes!

ik gebruik suitcase al van in het begin van systeem X ben er best tevreden mee, wel benieuwd of het nieuwe fontbeheer van Panther dit volledig zal vervangen.

er zijn fonts die nooit samengevoegd zullen worden omdat die op een andere wijze samengesteld zijn, (hoe?) elk gewicht moet je dus afzonderlijk gaan selecteren, dit schijnt een keuze te zijn bij Fontshop lettertypes, bij sterk uitgebreide families, omdat je dan zowiezo de juiste keuze maakt bij bv een cursief ipv van een ‘electronische (?)’ cursief.

Ja inderdaat dat laatste (knopje bold aanklikken) laat ik wel aan de word gebruikers over.

Oke Oke ik ben er uit.

De families worden nog steeds niet bijeen gehouden (wat mij nu duidelijk is gemaakt door helix)

En mijn fonts deden raar doordat dezen conflicteerden met mijn systeem fonts.

Mooi…OS hé

En waar moet dat Suitcase dan staan? Je gaat me toch niet vertellen dat ik extra software moet gaan aanschaffen om nieuwe fontjes toe te voegen he? Dat zou me wel vreselijk tegenvallen van Apple...

is dan ook meteen mijn 'switch-probleem'* opgelost?

• Ik switch steeds tussen Illustrator 8 (classic onder OSX) en Illustrator 10 (onder OSX) om mijn oude vertrouwde fonts uit OS9 te kunnen gebruiken.

Zie [url=http://www.macosx.nl/forum/viewtopic.php?t=7742]deze[/url] draad voor de gouden tip :wink:

Ik heb de map in gemeenschappelijk staan. Van de map gebruikers. Hier bewaar ik ook mijn printerbeschrijvingen.

In de suitCase zeg je add font en je zoekt je map op in gemeenschappelijk kiest je font en activeert het.