Hoi mijn tante heeft een vreemd probleem. Wanneer ze een lettertype probeert te installeren loopt fontbook na 5 seconden vast. Ook wanneer fontbook handmatig gestart wordt loopt deze na 5 seconden vast. Hebben jullie een idee waar dit aan kan liggen en hoe dit op te lossen is?
[quote:480178a165="janhh"]Hoi mijn tante heeft een vreemd probleem. Wanneer ze een lettertype probeert te installeren loopt fontbook na 5 seconden vast. Ook wanneer fontbook handmatig gestart wordt loopt deze na 5 seconden vast. Hebben jullie een idee waar dit aan kan liggen en hoe dit op te lossen is?
Groet,
Jan[/quote:480178a165]
Fontproblemen zijn vaak lastig te traceren. Een oplossing die bij mij nog wel eens helpt is het “com.apple.FontBook.plist” uit de voorkeuren map te verwijderen en daarna lettertypenkatalogus opnieuw opstarten. Het programma maakt een nieuw bestand aan en vervolgens kun je nakijken op conflicten in het programma. Herkenbaar aan de “dot” achter een conflicterend font.
[i]Fontproblemen zijn vaak lastig te traceren. Een oplossing die bij mij nog wel eens helpt is het "com.apple.FontBook.plist" uit de voorkeuren map te verwijderen[/i]
ehhhhh hoe doe je dat. Mijn fontbook crashed ook.
Waar kan ik de voorkeuren map vinden? Bedankt