Fontproblemen

Als huisstijl gebruiken wij de letter FFScala. Deze letter geeft volgens de Lettertypecatalogus geen problemen, maar kan in sommige programma's zoals FileMaker Pro 8 (maar ook in versie 6) niet gelezen/ingeladen worden. Weet iemand hoe dit kan? Of nog beter: hoe kan het opgelost worden?

Is het font wel geactiveerd?

Hij staat in de Lettertypencatalogus en is bruikbaar in alle andere programma's, ik denk dan wel dat ie is geactiveerd.

Mischien simpel maar heb je wel eerst de fonts geladen en daarna Filemaker opgestart, Bij FileMaker weet ik het niet zeker maar er zijn programma's waar dit bij nodig is.

De FFScala is onze huisletter en de font wordt bij het opstarten van de computer automatische geladen omdat we hem gebruiken bij al onze correspondentie e.d.

Zou het zo kunnen zijn dat Filemaker uitsluitend de fontmap gebruikt uit òf Systeembibliotheek òf bibliotheek van de gebruiker (òf zelfs een eigen Filemakerprogramma fontmap)? Zet de FFScala even in een andere bibliotheek, dan weet je of dit oplossing is.

Dat laatste was een heel zinnige gedachten en zou het wellicht kunnen zijn... Maar naar lang en intensief speuren is mij niets gebleken van een eigen fontmap van FM. Jammer zou ik bijna willen zeggen. Wie heeft nog meer goeie ideeën?

Leander heeft het ook nog over de systeemmap/gebruikers fontmap van OSX hé!

Heb je al geprobeerd de fonts daarin te plaatsen? Mischien even je computer opnieuw af/aanmelden.

Voor zover ik dat kan nagaan staat de font Scala nu in elke fontmap. Ik heb de font ook exclusief in één fontmap geplaatst en telkens opnieuw opgestart, maar mocht niet baten.

Heb je [url=http://www.filemaker.com/help/17-Customizing%20FMP7.html]hier[/url] wat aan? Heb je geprobeerd de FFScala te verplaatsen naar een andere fontmap? Van /Users/~/Library/Fonts naar /Library/Fonts (of omgedraaid natuurlijk).

Fontlocaties OSX:
/Users/~/Library/Fonts
/Library/Fonts
/System/Library/Fonts (blijf hier maar af)

Mogelijke (zelf heb ik geen Filemaker) Filemaker Fontmaplocaties:
/Users/~/Library/Application Support
/Library/Application Support

~ = naam van je thuismap

Succes

NB
Je hebt toch geen fontconflict (in Lettertypecatalogus 'n grijs bolletje achter FFScala )?

[quote:317d09ed51] Voor zover ik dat kan nagaan staat de font Scala nu in elke fontmap[/quote:317d09ed51]

Dat zou ik niet doen, slechts in één fontmap plaatsen.