Fonts en beheer ervan

Misschien kan iemand even meedenken.

Onder OS9 had ik in de systeemmap een zeer beperkt aantal lettertypen staan (alleen de noodzakelijke) Vervolgens had ik voor elke order een mapje met de daarvoor bestemde fonts. Deze zette ik in ATM, ging aan de slag, en als ik klaar was haalde ik dit weer uit ATM.

En klaar voor een nieuwe order.

Nu wil ik ditzelfde doen onder OSX. Ik heb af en toe fonts die niet zichtbaar worden in een programma als ik ze in Suitcase set (en uiteraard activeer). Zet ik het in Lettertype catalogus, dan zijn ze wel te gebruiken.

Als ik daarna alles uit Lettertype catalogus verwijder en daarna een order oppak die toevallig dezelfde fonts gebruik, deze laad ik weer, dan krijg ik de melding dat ze er al staan, vervangen of oude gebruiken.

Weet iemand het gedrag van fonts onder OSX en met Suitcase en Lettertype catalogus. Worden de fonts ergens in een mapje gekopieerd zodra je ze in de applicatie sleept?

De reden waarom ik niet alles laad, is omdat ik ook vaak order krijg aangeleverd inclusief fonts. Ik wil dan alleen de aangeleverde fonts gebruiken en niet een hele batterij aan andere fonts geladen hebben.

Onder OS9 is deze werkwijze perfect. Maar onder OSX loop ik soms tegen problemen aan. Iemand ervaring?

Thanks

Bij ATM de Luxe heb je de optie om 'verwijder na herstart' per set in te stellen, handig als je veel project-fonts gebruikt, die je dus alleen gebruikt bij een bepaalde order. Je kan bij Suitcase add temporarily doen, dan worden de fonts na het herstarten verwijderd (alleen uit suitcase neem ik aan) Het eerste wat ik heb gedaan in OSX is alle fonts in lettertypecatalogus uitgezet en dan de systeemfonts laten beheren door Suitcase, alletwee gebruiken lijkt me niet handig. Sets tijdelijk aanzetten, bolletje geel, vind ik wel gemakkelijk. Ik vind suitcase minder intuitief werken, maar het is voorlopig het beste. Er zijn meer programma's, maar ik heb de meeste ervaring met suitcase.

Ik vind Fontagent Pro wel een lekker werkend alternatief voor Suitcase. Beetje rammelende interface, dat wel.

ik gebruik ook font agent pro. Suitcase vond ik afschuwelijk!! Font agent werkt prima, snap nog niet alles, maar krijg mijn fonts aan de praat.

Er is mij wel geadviseerd om de fonts die je echt vaak dagelijks gebruikt (in mijn geval Helvetica, Univers, Avenir en Frutiger) te installeren in je fontcatalogus. De rest staat in Font Agent.

FontAgentPro ! Absoluut superieur aan Suitcase. Je kan een demo laden bij www.insidersoftware.com

Suitcase X1 heb ik ook geen goede ervaringen mee! Het is jammer dat Adobe met ATM onder OSX nog geen plannen heeft :(

Van dezelfde makers als suitcase maar met een stabieler en professionelere interface [b:1751669d88]FontReserve 3.1.3[/b:1751669d88]

Oke, Fontagen nu enige tijd gebruikt (trial) en het werkt al een heeeel stuk beter dan Suitcase.

Dus waarschijnlijk gaat dit h’m worden. Thanx voor de reacties
:smiley: