Fonts met css

Hoi allemaal

Vraagje: ik werk in dreamweaver en ik wil met css een heading maken in een font wat niet standaart op de computer staat.

font toevoegen in dreamweaver
selecteren en alles.

nu is het font in firefox te zien safarie niet

ben benieuwd of dit font dan ook te zien is voor anderen op het web die het font niet bezitten

is dit mogenlijk zo ja hoe en wat te doen, of moet ik er echt een plaatje van het font maken

alvast bedankt

De gebruikte fonten worden beslist door de geinstallerde fonten in de Browser, dus je kan daar niets aan doen. Of je moet je titel in een beeldformaat maken. 8)

Het kan wel, je moet dat dmv css of javascript het lettertype mee sturen.

Maar ik zou het niet doen, omdat je dan ga knoeien in iemand anders zijn PC, daar zitten de meeste niet op te wachten…

Roel

Geen font meesturen, je kan hem op de een of andere manier wel gebruiken door 'm op een of andere manier te includeren, maar die ondersteuning is zó slecht dat je er niet aan moet beginnen. Als je erg graag je eigen font wil gebruiken zorg dan dat je dat met afbeeldingen of Flash doet.

[quote:ee619d78af="roelboekel.nl"]Het kan wel, je moet dat dmv css of javascript het lettertype mee sturen. [/quote:ee619d78af]

Kan je me vertellen hoe je fonts via CSS kan meesturen?

Er is maar een zeer beperkt aantal fonts dat algemeen ondersteunt wordt op Windows, Mac en Linux:

• serif fonts : Georgia en Times of Times New Roman
  • sans serif fonts : Tahoma, Verdana, Trebuchet en Arial
  • monotype : Courier

Je kan wel andere fonts definieren, maar als de gebruiker die niet heeft valt de browser terug op de standaarden die gedefinieerd zijn in de voorkeuren van de browser.

Kijk voor de grap even hier:

http://www.spoono.com/html/tutorials/tutorial.php?id=19

Dit gaat je exact uitleggen hoe je van (uit mijn hoofd) een font een soort van webfont kunt maken dat je op je server zet en dat je vanuit je webpagina’s kunt aanroepen, lijkt me echt wat voor jou!