Fonts

Zit een b-tje met lettertypen te rotzooien. Weet iemand een goed programmatje waar je zelf fonts mee kan maken? En weet iemand een font met japanse tekens (of chinees). Een programmatje waar ik snel fonts kan zien is ook welkom. Graag alles 100% OS X,

Dennis

Ik heb er geen ervaring mee maar volgens mij heeft macromedia zo'n pakketje

Gr, D

[quote:post_uid0="dennis"]En weet iemand een font met japanse tekens (of chinees).[/quote:post_uid0] Onderstaande font namen zijn allemaal japanse tekens:

phantom
scarlet
controllerdemo
overloader
Arcade
Radio Dept
mirage
retort
zodiacok
dotfont
tenten

Ondersteuning voor Japans en Chinees zit standaard in OS/X. Een van de redenen waarom ik zo verzot ben op os/x is 't feit dat ik er heel gemakkelijk Koreaans mee kan typen.

Jaren geleden heb ik gerommeld met 'Fontografer'. Het schijnt nog te bestaan. Ik weet alleen niet of er een OS X versie van is.

[quote:post_uid0]Ondersteuning voor Japans en Chinees zit standaard in OS/X[/quote:post_uid0] Kheb een beetje met de landinstellingen gerommeld, mijn maccie werd meteen koreaans, maar schrijven deed ie nog steeds met gewone tekens. Ik heb ook de standaart koreaanse tekens gebruikt maar die veranderde ook naar "normale" tekens. Wat doe ik fout  ???  (of moet het zo niet)

Dennis

Naast het Koreaanse 'vlaggetje' verschijnt ook een pen, klik die aan en kies de onderste menu optie. Zo nu, gaat het al weer een stuk makkelijker. Klik nu weer op die pen en kies voor Show Input Pallette, hiermee kun je de instellingen regelen.

Het lijkt me trouwens onmogelijk om Koreaanse tekst in te voeren, als je niet bekent met het Koreaanse schrift, maar dat terzijde.

En voor het gemak om lettertypen te bekijken, te ordenen, en aan en uit te zetten heb je bij voorbeeld ook nog Suitcase (extensis) en atm deluxe (adobe)

Kijk [url=http://www.macromedia.com/software/fontographer/]hier[/url] voor Macromedia Fontographer

fontographer werkt helemaal niet onder OSX er is ook Fontlab die blijkbaar hoog scoort en wel onder OSX werkt.

http://www.fontlab.com/

persoonlijk heb ik er nog niet mee gewerkt,
wel al met fontographer, het lijkt heel gemakkelijk maar als je een lettertype van heel hoge kwaliteit wil aanmaken vraagt het toch veel ervaring en doorzichten.

helix

[quote:85673157b9="Steve Brooklyn"]En voor het gemak om lettertypen te bekijken, te ordenen, en aan en uit te zetten heb je bij voorbeeld ook nog Suitcase (extensis) en atm deluxe (adobe)[/quote:85673157b9]

ATM de luxe werkt niet onder OS X. Suitcase is een goede optie voor aan en uitzetten van fonts.