footage color keying

ik heb een persoon gefilmt tegen een wit muur, nu wil ik die wit muur weg halen maar er blijft toch een stukje op zijn pet die ik niet weg krijg, weet iemand een manier om toch heel strak iemand uit te knippen uit een footage, ik heb after effects en motion daarvoor, en ik gebruik bij beide color key, (vergeet ik misschien iets?)

bvd

Het is niet echt een hulp, maar voor keying wordt vooral groen en blauw gebruikt. Is er een mogelijkheid om dit te herdoen?

een andere camera gebruiken. DV heeft te weinig kleurbandbreedte om het echt goed te kunnen doen. Een andere kleur is ook een mogelijkheid, of anders zonder petje opnieuw opnemen.

Is het niet mogelijk om dezelfde laag bovenop te zetten en in die laag alleen het "foute stukje" te maskeren met bv 8 point garbage matte?

wit is niet echt handig weg te keyen. Het is het handigst als je het voor een groene of blauwe muur doet.. Let er dan wel op dat je je belichting goed voor elkaar hebt (let op goed backlight en probeer slagschaduwen op de achtergrond te voorkomen)

Is HDV wél geschikt voor keying? Ik ben namelijk aan het denken over een HDV-camera, maar ben benieuwd of dat daarbij beter kan? Want HDV gebruikt natuurlijk nog meer compressie, maar is wel MPEG2.....

HDV is nog minder geschikt voor keying dan DV. Hoewel het in beide gevallen wel iets beter gaat als het met een 3CCD camera is gefilmd. Zoals je al aangeeft gebruikt HDV nog meer compressie. Dat het MPEG2 is, is eerder een nadeel dan een voordeel.