For all you Quark lovers: The Quark Forum is back

http://www.quark.com/service/forums/

Ja ja. En versie 6.2 staat geplanned voor de de tweede helft van het jaar.
http://www.creativepro.com/story/feature/21511.html

Zo 6.2 tranparantie ondersteunen?

“I dont think so, Tim”

:smiley:

Versie 7 zou ook al in de maak zijn...

http://www.creativepro.com/story/feature/21511.html

OpenType support? :innocent:

Die conferentie in de bergen zou juist gaan over XPress 7, maar blijkt vooral 6.2 behandeld te hebben. 7 is nog ultrageheim maar krijgt cool features...

Maar het echt grote nieuws:
Aside from the technology announcements, improvements in customer service and technical support were the buzz of the event.

Gaat ze het op die conferentie ook over de aanschafprijs hebben?...

Er was toch al een Quark forum? —>

http://xpressobar.com/phpBB2

Nounou, een drukte van belang:

Our users have posted a total of 307 articles
We have 123 registered users
The newest registered user is matt_p

Ik kom daar niet dagelijks langs :wink: . Maar grappig is dat WOZ nog een Quark forum aanhaalt: http://www.quark.com/service/forums Ik snap niet waarom Quark nu twee forums opzet, of hevel de oude gebruikers over naar de nieuwe.

Niet dagelijks... Nee dan hadden ze daar al een kleine 6000 postjes meer gehad :D

Maar XPresso is een particulier initiatief:

[quote:3b63473199]This is an independent guide to resources for users of graphics, design, and page layout software, including XPress and InDesign. We are not supported by Quark or Adobe. Disclaimer: The web-bartender is an XTension developer and page production freelancer. Many print production artists and designers are using Adobe InDesign as well as QuarkXPress. Content here reflects that change.[/quote:3b63473199]

Nou, ik ben net bezig met 'classroom in a Book'! Ik merk toch dat ik indesign moet leren om mee te kunnen doen. Moet zeggen, ben nu op de helft van het boek', dat het programma niet moeilijk is mits je vertrouwd bent met adobe software. Maar dit even terzijde...

Haha! WOZ zegt niks over ID, ik zeg niks over ID en dan is er wel een ander die de koek aansnijdt! :lol:

Sorry voor het aansnijden van de koek! Kon het niet laten! Maar laten we allen rustig verder typen over het quark forum...

[quote:605f7da78a]Haha! WOZ zegt niks over ID, ik zeg niks over ID en dan is er wel een ander die de koek aansnijdt![/quote:605f7da78a]

It was’nt me… :smiley: :smiley: :smiley: :smiley:

Maar serieus; kijk eens naar de [b:605f7da78a]posts:[/b:605f7da78a]

QuarkX Press
[b:605f7da78a]topics: 391 posts: 1679[/b:605f7da78a]

ServicePlus
[b:605f7da78a]topics: 0 posts: 0[/b:605f7da78a]

Enterprise

Output Providers
[b:605f7da78a]topics: 1 posts: 1[/b:605f7da78a]

Sales Consultants

Service Consultants

System Integrators

Training Providers

XTensions Developers
[b:605f7da78a]topics: 2 posts: 5[/b:605f7da78a]

Quark moet dit forum wel opnieuw gaan indeling qua topics! Laten we ophouden met ‘doen alsof we meer dan 1 product hebben’ en maak het forum met échte topics!

Might I suggest: PDF, OSX & XPress 6, Xpress 7 rumors, What to do with ID3 docs, Fonts, Activation-troubleshooting, Xpress & XHTML, Transparancy: If the company is everything but, why should the product?, etc etc…

En een Lounge. Dit is serieus bedoeld. Anders ver-lounge ik een onderwerp teveel. En wat moet je bij Enterprise voorstellen? Twee maal service bij Quark? Nee......

Maar het [i]is[/] helemaal geen kwark forum. Netzomin als dit forum van Apple is...

Kijk eens naar hun homepage, hun about us en 'tip van de dag:

[quote:14c099ab5f]The QuarkXPress XTension manager doesn’t work as expected. Make a new folder called XTensions OFF and take XTensions out of the XTension folder if you really want them off.[/quote:14c099ab5f]

Die tips geef ik hier zelfs niet meer weg…

Niks mis mee verder, maar het is geen Quark-supported intitiatief.

Om op dat forum terug te komen: ik denk niet dat XTension Developers in het openbaar gaan discussieren. Ik zou het als Developer niet leuk vinden om ideeën uit te wisselen terwijl je weet dat je klanten meekijken, en de ongewenste concurrentie. Als ik al ideeën wil uitwisselen, doe ik dat met geïnteresseerden in een gesloten discussie.

Nog een kleine suggestie als aanvulling van het topiclijstje van WOZ

• Switch to Indesign * :lol:

Nee, ik ben toch benieuwd naar Quark X-Press 7.

Quark 7?

Ik heb zo’n flauw vermoeden dat het nog wel even kan duren voordat het zover is. Dan zit ID wellicht bij vier… 1 voordeel: Ze hebben nu iets te copieren en iets om zich op te richten.

:lol: :smiley:

Toch blijft het interessant. In mijn hoek van de branche (tijdschriften) hebben 3 van 4 grote uitgeverijen waar ik mee werk zich inmiddels toch aan quark gecommit (pilots met het nieuwe quark DMS systeem draaien as we speak). De 4de (heel) grote uitgever die dus wel op indesign wil gaan overstappen stelt dit nu al meer dan een jaar steeds weer uit op 1 of 2 pilot titels na en werkt dus op alle 80 (ofzo) andere titels nog steeds door met quark. Grootste struikelblok de slechte inzetbaarheid op een netwerk van Adobe software.

Daan,

bedoel je Sanoma als de ene die overstapt?
Vorig jaar zou daar al de training voor alle redacties starten voor InDesign (met mij als 1 van de docenten) maar het wordt inderdaad steeds uitgesteld…

[quote:929c71f18d="Daan Muller"]Grootste struikelblok de slechte inzetbaarheid op een netwerk van Adobe software.[/quote:929c71f18d]

Wat is dat probleem dan, daar heb ik nog nooit van gehoord.
Kan je wat meer uitleg geven? 8)