Formac studio tvr

Hoe krijg ik nu zo een Formac studio tvr aan de praat? Ik heb een video recorder aan de coax aangesloten om enkel zijn signaal op te nemen en daarna op DVD te zetten. Als ik kanalen scan krijg ik niets terug? Ook zie ik niets in iMovie, toch herkent hij een camera?

Probleem opgelost. Was een beetje in de verwarring met de kabel die ik had. De IN's moeten op de POT's en omgekeerd :P

Nu werkt alles perfect. Ben eens benieuwd voor de video’s op DVD

Is het die nieuwe formac? Ik had graag eens geweten of je nu al rechtsreeks beelden kon opnemen. Ik heb eens van iemand een oude formac mogen gebruiken, ik weet niet meer welke, het was een doorzichtigen en daar was hij te traag m.a.w. de beelden gingen in schokkken dus gebeurt dit nog altijd?

Wat ik tot nu heb gedaan.

En ja het id dus de nieuwe.

Ik heb een video recorder aangesloten en een voldige video opgenomen. Diut heb gedaan met iMovie, en ja hoor het resultaat mag er zeker wezen. Geen geschok of niets. Alles is zoals de video. Het mooie is zelfs dat je standaard ook nog een TOAST 6 meegeleverd krijgt + de software om DVD’s te bakken op hun externe DVD schrijvers.

Deze vind ik dus echt de moeite om te hebben.

Heb je al geprobeerd om rechtsreeks van de tv proberen op te nemen, het is omdat ik alleen dit geprobeerd hen en alleen dit zou gebruiken ... :) En het was ook dit dat niet vlot ging... :oops: thx!!

Ik ben ook zeer benieuwd naar dit apparaat. Las op de formac site dat de tuner NTSC is, terwijl we hier PAL hebben? Kan die TVR ook rechtstreeks op de TV zodat je daar ook de opnames kunt belijken? En kun je met je computer hiermee ook naar de kabelzenders kijken? En waar is dit ding te koop in Nederland? Tnx en mazzel, LEXY.

Wel omdat er veel interesse is zal ik het apparaat dit weekend eens aan een grote test wagen, en ik zal hier alles neerschrijven. Het eens in het kort doen zoals ik dit doe in de game rewiews :D

Willen jullie anders eens het PDF’je hebben dat op de bijgeleverde CD staat, hierin staat het alle kunnen. En NTSC, het apparaat ondersteund gewoon alles.

Leuk idee zo'n testje. En dat PDF-je is die niet hetzelfde als van de Formac site? Laat je ff weten in dit draadje als je testje online staat? Tnx, LEXY.

Ok vandaag is het er van gekomen van het te testen, en zelfs vrij uitgebreid.

Wat kun je nu allemaal doen met zo een Formac TVR?

Wel heel veel heb ik de indruk.

De inhoud van de doos:

• De Formac TVR (gelukkig :slight_smile: )
  • 1 Fire Wire kabel
  • Een snelle start handleiding
  • 2 CD ROMS, 1 met de complete versie van Toast Ti 6 (is mooi meegenomen) en de software die nodig is om met het apparaat te werken en zelfs als extra de “Formac Devideon” software voor moest je DVD schrijver bezitten van Formac.

De werking:

Ten eerste: heb ik een externe video recorder aangesloten en een volledige film opgenomen met iMovie van Apple. En ik moet zeggen dit ging heel goed, deze film heb ik dan bewerkt en met iDVD op DVD gebakken voor mijn Kids. Is al een +

Ten tweede: als externe bron heb ik per expiriment een DVD speler aangesloten en zelfs een playstation 2, en ja hoor dit werkt ook allemaal zoals het hoort. Je zou als het ware een filmpje kunnen maken van een spel dat je aan het spelen bent
:wink:

Ten Derde: Omdat er ook een opname pakket ingesloten zit voor audio heb ik 2 bronnen geprobeerd. Een cassete deck en een platenspeler. Het signaal van de platenspeler natuurlijk te stil en zou een voorversterker nodig hebben. Tenzij je hiervoor ergens freeware hebt die dit kan doen voor u?

Ten Vierde, TV kijken vanop de kabel op je Mac.
Wel hierop moet ik zeggen, bij het automatisch scannen en programmeren van de TV stations ben je het best dat je de “Fast Scan” uitschakelt, hier bij mij heeft ie 29 kanalen gevonden, dus heeft ie er 3 gemist. (mosaiek, jim TV en TMF) Kun je wel gaan zoeken met de fijninstellingen, is wel tijdrovend.

Dan ben ik met de software van Formac (formac studioTVR) een opname beginnen maken. Tijdens de opnamen ben ik beginnen surfen en mailen om te zien of dit problemen geeft op de opname, en ik moet zeggen, GEEN ENKELE HAPERING. Dit werkt gewoon heel goed. De verdere mogelijkheden van de software zijn, je kunt de opnames programmeren (zoals een video recorder), je opnames bewerken… Let wel op dat je een HD hebt met meer dan 20 Gb aan vrije ruimte, wil je het één en ander kunnen opnemen. Ook kun je de TV opnemen in iMovie.

Mocht ik dit product een score mogen geven dan gaf ik het 9/10

Als je interesse hebt in wat screenshots en de hadleiding in PDF ga dan naar de volgende link:

http://users.pandora.be/macfreak/FormacTVR_test/

Ik vind dit product supper en heel goed 8)

De test is gedaan met een PowerMac G4 1000 Mhz met 1250 Mb Ram aan boord/ GeForce 4 Ti en een Hd 60 Gb 7200 toren van Maxtor.

Ik heb eigenlijk nog vier vraagjes: Geeft ie tijdens opnames via antenne het beeld ook door aan een aangesloten TV? En kun je de opnames dan ook terugkijken op die TV? Kun je tijdens opnames ook andere kanalen kijken op je Mac? En waar heb jij hem gekocht?

Tnx weer, LEXY.

Aan Lexy

Neen hij geeft het niet door aan TV maar als je een dubbel koppelstukje hebt kan dit geen probleem zijn.

Je opnames kun je wel terug opnemen op video band, dus eerst opnemen en dan pas bekijken

Op de derde vraag kan ik nog geen antwoord geven

Ik heb hem via advalvas.be voor een mooi prijsje en het is pas 2 maanden oud :smiley: