FOrmac TVR kan geen tv kijken!!

Goede avond,

Ik heb tweedehands de FOrmac TVR gekocht.
NOu dacht ik ik ga ff tv kijken.
Maar helaas ik zie helemaal niks!!
Kan iemand mij vertellen wat ik niet goed doe?
Ik selecteer pal b/g en dan nederland.
dan scan.
hij geeft wel kanalen maar ik zie geen beeld.!

Wie o Wie kan mij helpen.??

alvast bedankt joost

Het zou kunnen zijn dat het signaal van je TV te zwak is. Daardoor scant Formac wel, maar vind niets. Het beste is dan alles handmatig opzoeken. Als je signaal wat zwakjes is, kan het ook zijn dat je beeldkwaliteit niet al te best is. Dar kan je weinig aan doen, tenzij je TV signaal laten bekijken. Eventueel kan je versterker kopen voor dit probleem.

Eenmaal je het zoeken en vinden van de kanalen hebt, kan je naar hartenlust TV kijken op je Mac (net zoals ik doe :wink: )

hij doet het. moest ff herstarten proggie. verder leuk tv kijken. alleen weet ik nog niet hoe ik de grandprix kan opnamen dmv datum-tijd instellen. kan je voor nederland ook een tv-gids ophalen??

m v g joost

ps: kan je de grootte instellen van het te opnemen video? mpeg-4 zodat het niet al te zwaar wordt!

Als je je Formac beeldscherm ziet, klik dan eens op het pijltje (rechtsboven). Daar krijg je dan verschillende optie's te zien, waaronder Toolset. Daar zit je scheduler.

Voor de rest kijk je best in je Formac voorkeuren map. Daar kan je alles instellen naar eigen voorkeur.

Suc6

ik kan alleen niks instellen wanneer ik iets wil opnemen. hoe zit dat dan? moet je dan abbo nemen ?

m v g joost