Format Error bij het unzippen/unrarren?...

Over het algemeen verloopt het unzippen/unrarren redelijk goed... Ik gebruik hiervoor Stuffit Standard... 1 keer op de zoveel gebeurt het weleens dat ik een bestand probeer uit te pakken en dan krijg ik in het begin van het unzip/unrar proces... de melding: Format Error... Als ik dezelfde bestand op een windows probeer uit te pakken dan lukt het wel...

Is dit een probleem van Stuffit Standard of van Apple Mac?
Kan ik hier iets tegen doen om dit soort bestanden ook op een mac te unzippen/unrarren zonder een format error melding? :wink:

Bij dit soort problemen stap ik over op MacPar die je kunt downloaden bij versiontracker. Het lijkt alsof stuffit niet in staat blijkt deze te ontvouwen en MacPar over het algemeen wel, schijnt iets met PC formaat te zijn. Het voordeel van MacPar is weer dat het evt. beschadigde bestanden ook weer kan herstellen.

[quote:f00f23bba4] 1 keer op de zoveel gebeurt het weleens dat ik een bestand probeer uit te pakken en dan krijg ik in het begin van het unzip/unrar proces... de melding: Format Error... [/quote:f00f23bba4] Kan het zijn dat die bestanden een andere format hebben (verkeerde extensions)? Daar kom je achter m.b.v commando file bestand_naam. Je kunt ook gewoon in je terminal tar, gzip, bzip2, unzip gebruiken en voor rar betanden is er ook eentje(unrar).

Ik probeer met behulp van Unrar .rar files uit te pakken maar krijg steeds de melding:

Extracting from /Users/gert/Desktop/naamloze map/The Eagles Disk 1.part021.rar

WARNING: You need to start extraction from a previous volume to unpack The Eagles Disk 1/VTS_01_2.VOB
Unexpected end of archive
Cannot find volume /Users/gert/Desktop/naamloze map/The Eagles Disk 1.part022.rar
No files to extract dat

Wie weet een oplossing. De nieuwste Stuffit werkt ook niet.

[quote:99fb458a53="Gert van den Hul"]Ik probeer met behulp van Unrar .rar files uit te pakken maar krijg steeds de melding:

Extracting from /Users/gert/Desktop/naamloze map/The Eagles Disk 1.part021.rar

WARNING: You need to start extraction from a previous volume to unpack The Eagles Disk 1/VTS_01_2.VOB
Unexpected end of archive
Cannot find volume /Users/gert/Desktop/naamloze map/The Eagles Disk 1.part022.rar
No files to extract dat

Wie weet een oplossing. De nieuwste Stuffit werkt ook niet.[/quote:99fb458a53]

probeer macpar deluxe…
daar mee kan je ook gebroken files fixen…