Formateren schijf voor zowel Mac als windows

Ik wil graag mijn harde schijf voor zowel mac als windows formateren maar ik kan maar niet vinden hoe. [size=9:118edd0c14][color=orange:118edd0c14]DeXoN[/color:118edd0c14][/size:118edd0c14]

FAT 32 formateren op een windowsbak! (ik neem aan dat het om een externe gaat, voor een interne schijf slaat het niet echt ergens op)

duh kga niet effe mijnen mac opensmijten en mijne pc hé. Maar kan ik dit niet op mijn mac formateren naar FAT32?

Tuurlijk kan dat.

Gewoon de schijf aanklikken ( niet de partitie ) en wissen op de MS-DOS stand.

Maar waarom zou je een interne schijf formatteren voor Windows ???

[quote:cb9dd9137a="DeXoN"]duh kga niet effe mijnen mac opensmijten en mijne pc hé. Maar kan ik dit niet op mijn mac formateren naar FAT32?[/quote:cb9dd9137a] Nee, alleen DOS, maar waarom toch die interne schijf op FAT 32? Wil je er met een PC bij dan heb je ook nog gewoon samengebruik bestanden!

het ligt er ook aan waar je hem voor wilt gebruiken

het nadeel van fat32 is dat je geen bestanden van 4 GIG er op kan zetten dat vindt FAT32 echt niet leuk ik raad je aan om hem als NTFS te formateren ik heb geen idee hoe dat op de mac moet maar op een windows bak kan het heel makkelijk

Oeps foutje ik lees net dat mac nog geen NTFS aan kan dus dit kan je vergeten :?

[URL=http://img134.imageshack.us/my.php?image=afbeelding31xx.png][img:b75399449a]http://img134.imageshack.us/img134/8584/afbeelding31xx.th.png[/img:b75399449a][/URL]

Als je in schijfhulpprogramma MS-DOS bestandssysteem formateert, heb je fat 32.

Maar waarom fat 32 op een interne schijf ?

nu ben ik eefe de kluts kwijt hoor. Ik wil gewoon dat ik de bestanden die ik via mijn mac op mijn schijf zet deze ook kan gebruiken als ik hem op mijn windows pc aansluit. Dus bv films en muziek vooral.

Als je je Mac via Ethernet of een router aan de PC koppelt maakt het geen drol uit wat voor formaat de schijven hebben, de computer waar ze in zitten doet immers het lees- en schrijfwerk, en geeft de bestanden gewoon door...

[quote:71a55f74e3="dennie"]het nadeel van fat32 is dat je geen bestanden van 4 GIG er op kan zetten dat vindt FAT32 echt niet leuk[/quote:71a55f74e3] Ik vraag me ook sterk af hoe goed het in het algemeen zal gaan als je je hele en enige harddisk, dus die met OS X erop, als FAT 32 formateert, want bestandspermissies heb je dan ook niet …

maar mijn osx staat op mijn interne hé.

Euh. Je wilt een Mac op een PC aansluiten? In een netwerk? Als target-disk? Zo wie zo zou ik niet gaan FAT-en met mijn interne disk. Netwerkprotocollen hebben dit ook niet nodig. Misschien heb je wat meer info over wat je nu eigenlijk wil.

Nogmaals, als je bestanden gaat delen vanaf een schijf die in je Mac zit, maakt het niet uit in welk formaat ze zijn geformatteerd.

Is het nu zo moeilijk te verstaan??? Ik heb een externe harde schijf gekocht die ik voor 99% aan mijn mac hang. Maar als ik eens een bestand op mijn windows pc wil zetten neem ik die mee. Dus geen netwerk nada. Dus wil mij nu iemand een duidelijk antwoord geven a.u.b [size=9:6e161f657c][color=orange:6e161f657c]DeXoN[/color:6e161f657c][/size:6e161f657c]

[quote:245abe1224="DeXoN"]Is het nu zo moeilijk te verstaan??? Ik heb een externe harde schijf gekocht die ik voor 99% aan mijn mac hang. Maar als ik eens een bestand op mijn windows pc wil zetten neem ik die mee. Dus geen netwerk nada. Dus wil mij nu iemand een duidelijk antwoord geven a.u.b [size=9:245abe1224][color=orange:245abe1224]DeXoN[/color:245abe1224][/size:245abe1224][/quote:245abe1224] Dan is het eerste antwoord al voldoende! Overigens ben je nu veel duidelijker in de vraag 8) En waarschijnlijk is ie al zo geformateerd af fabriek.

Euhm nope want het is 1 van Lacie en in het boekje staat dat hij voor Apple computers is geformateerd. [size=9:baefd440d4][color=orange:baefd440d4]DeXoN[/color:baefd440d4][/size:baefd440d4]

Tja, als jij op een gegeven moment zegt "ik ga mijn PC toch niet open maken om die schijf erin te doen" ga ik er van uit dat het geen externe schijf is...

Goed, gewoon de schijf selecteren in je schijfhulpprogramma, en kiezen voor wissen in de MS-DOS stand. Klaar.

Thx allemaal! [size=9:397c827153][color=orange:397c827153]DeXoN[/color:397c827153][/size:397c827153]