formateren

hoe kan ik nou het beste mijn harde schijf formateren? ik krijg nl. tiger niet geinstalleerd op mijn emac en nu wil ik eerst een schone panther installeren en zo kijken of dat het wel gaat met tiger... met mijn powermac geen probleem......

ben aan het wissen en installeren..... er stond me toch een zooi op :wink:

Tijdens de installatie van panther (en waarschijnlijk ook Tiger) kan je aangeven dat alles verwijderd moet worden. Dan voert hij een format voor je uit, met als reseltaat een schone installatie.

Waarom krijg je Tiger er niet op? krijg je een foutmelding?

ik kom niet eens in het welkomscherm!!!!

hij is nu helemaal schoon... stop zojuist tiger erin ben benieuwd.... :?

Maar kan je wel starten van de tiger installatie DVD? En je kan panther zonder problemen installeren?

ik heb panthe zojuist opnieuw geinstalleerd.... nu wil ik tiger eroverheen zetten maar krijg dat niet voor elkaar hij blijft hangen op installatie word voorbereid......

panther probleemloos geinstalleerd mar met tiger lijkt ie vast te lopen of zo

Tiger staat op DVD: kun je wel films afspelen? Als dit wel het geval is, zou ik even contact opnemen met je dealer die jou Tiger heeft geleverd.

ja kan dvd afspelen.. dat wist ik al....

ik snap er helemaal nix van

hmmm...

samenvattend:

• je kan dvd’s kijken

• de installatie van tiger loopt al vast bij het begin zonder foutmelding

• is je tiger cd aan de onderkant schoon?

-> ik zou de dealer even bellen. zij weten vast wat er aan de hand is.

Ik denk dat het daar wel zo'n beetje op neer komt ja ik heb al een mail gestuurd naar de dealer alleen heb ik nu wel een geformatteerde emac zeg maar $%@#!%!@!@!!!!!@$@##$@^@#$ :x :x

en ja mijn dvd is schoon want op mijn powermac loopt ie als een zonnetje :lol:

Begrijp ik nu uit je verhaal dat je 2 mac'jes hebt? Een powermac en een........ En de tiger DVD werkt wel op de powermac, maar niet op die.....

Heb je al een hardware test uitgevoerd op die …

[quote:230bd86c1b="mvdenberg"]Begrijp ik nu uit je verhaal dat je 2 mac'jes hebt? Een powermac en een....EMAC.... En de tiger DVD werkt wel op de powermac, maar niet op die.....EMAC

Heb je al een hardware test uitgevoerd op die …[/quote:230bd86c1b]

ik heb 2 maccies. op de powermac loopt ie als een zonnetje
op mijn emac daarentegen krijg ik um niet geinstalleerd

hoe doe ik dat zon hardwaretest?

Het kan zijn dat jou DVD gewoon niet goed leest in die andere mac, heb het vaker meegemaakt dat dat toch problemen opleverd. Brand ehm gewoon even voor de gein op een andere DVD. Vaak wil die dan wel werken. En als het niet werkt heb je een backup :)

Cheers :finderoud:

ik word er ook gek van zeg maar misschien moet ik dat ff proberen ja

heb net een hardware test gedaan maar nix aan het handje hoor
op een ander forumstuk werd net gesuggereerd dat je die dvd maar 1 keer kan proberen…
tenminste op 1 mac dan!
dan heb ik een probleem met drie macs :mrgreen:

Je kan de eMac middels een firewirekabel aansluiten op de Powermac. De emac vervolgens opstarten met de 'T't toets ingehouden. Daarna de Tiger DVD in de Powermac stoppen en de installer starten. Dan kun je vanuit het installatiemenu de harde schijf van je eMac zien en Tiger installeren via je Powermac...

Wellicht kunnen anderen even bijspringen hierin, ik heb dit zelf nog nooit gedaan en weet ook niet zeker of mijn beschrijving hierboven helemaal correct is.

[quote:13514b919d="MacBjorn"]Je kan de eMac middels een firewirekabel aansluiten op de Powermac. De emac vervolgens opstarten met de 'T't toets ingehouden. Daarna de Tiger DVD in de Powermac stoppen en de installer starten. Dan kun je vanuit het installatiemenu de harde schijf van je eMac zien en Tiger installeren via je Powermac...

Wellicht kunnen anderen even bijspringen hierin, ik heb dit zelf nog nooit gedaan en weet ook niet zeker of mijn beschrijving hierboven helemaal correct is.[/quote:13514b919d]

eh ja spring bij!!!
[size=18:13514b919d][/size:13514b919d]
is op zich een goed idee
kheb alleen ff geen firewirekabel in huus :cry:
word er moe van ik wil gewoon die dvd erin duwen en gaan…

hoe kan ik dat achterhalen denk je? :mrgreen: :mrgreen: