Formatteren en installeren Mac OS X

Ik had een Imac 21,5 inch 3.06 processor. Met snow leopard,
Ik heb een 21,inch i5 gekocht en de oude aan een vriend verkocht.
Ik probeer een schone installatie voor hem erop te doen en krijg het niet voor elkaar.
Ik doe de meegeleverde snow leopard erin en en dan begint het installeren en duurt circa een uur. Als het uurtje voorbij is blijkt alles wat ik erop geinstallerd had er nog steeds op te zijn inclusief mijn naam en wachtwoord.
Ik ben gaan googelen en las dat ik bij het opstarten de C toets ingedrukt moest houden.
Heb ik gedaan en heb precies hetzelfde.
Kan iemand mij zeggen wat ik verkeerd doe of wat ik moet doen?

Je doet een upgrade, ipv. een schone installatie. Doe dit even:
Start met 'C' ingedrukt, en selecteer je taal. Nu kom je op het welkomst-scherm. Klik nu niet op 'Volgende' maar klik in de menubalk op 'Hulpprogramma's' en dan 'Schijfhulpprogramma'. Nu opent de Schijfhulp. Klik nu in de linkerkolom op je harde schijf, en klik dan op het tabje 'Wissen'. Nu moet je een naam opgeven, zoals 'Macintosh HD'. Onder 'Structuur' moet 'Mac OS Uitgebreid (journaled)' staan, en dan kan je op 'Wis' klikken. Nu kan je het Schijfhulpprograma sluiten en verder gaan met de normale installatie.

[list]
[*]Start met C ingedrukt
[*]Kies je taal
[*]Open Schijfhulpprogramma
[*]Wis de HD, kies Mac OS Uitgebreid journaled
[*]Stop Schijfhulpprogramma
[*]Installeer het OS en aanvullende programma's
[/list]

Ik ga het proberen. Bedankt.

Bedankt Michel en Waffle, het is me gelukt.
Precies zoals jullie het omschreven hadden.

heb het zelfde probleem ik heb formateerd en nu geen dvd`s wat nu wat an ik doen ???

pls hulp

@murat123: Graag je vraag op 1 plaats tegelijk zetten, we reageren er toch wel op. Anders wordt het zo'n troepje, en kunnen de antwoorden later ook nauwelijks meer teruggevonden worden.

hoe moet ik het doen ben nieuw hier hihi