Formatteren van mijn externe hard drive

Hallo,

Ik heb een La Cie 200GB externe harddrive gekocht voor mijn iMac. Ik heb hem vervolgens in 2 partities opgedeeld en die wil ik nu gaan formatteren zodat ik hem in gebruik kan gaan nemen. Maar ik weet niet precies hoe. Ben niet zooo ontzettend thuis op de Mac… Wat ik heb gedaan, is 1 partitie geselecteerd en vervolgens op partition geklikt. Volgens mij moet hij het dan gaan doen, klopt dit? Hij zegt alleen disk utility, preparing drive… unmounting old volumes maar er gebeurt helemaal niets… volgens mij klopt dit niet helemaal. Misschien doe ik het niet helemaal goed.
Wie kan mij helpen??? Alvast bedankt.

Groetjes!

Zou gewoon via disk utility moeten gaan, links disk selecteren dan partition kiezen, grootte en namen van de partities invullen en dan GO.

Later kunnen de partities individueel geformat/erased worden, ook via disk utility. Partitie selecteren aan de linkerkant en dan erase

Die Lacie hoeft volgens mij niet geformateerd te worden, is al kant en klaar. Die van mij hoefde ik alleen maar te partitioneren en niet te formateren. Dus wat Awi zegt moet lukken. :D

Hallo awi en jeepee,

Bedankt voor jullie reactie! Ik heb echter precies datgene gedaan wat jullie allebei omschrijven alleen… als ik op GO druk, doet hij niets meer, hij slaat als het ware vast, de disk utility. zou er iets anders aan de hand kunnen zijn?

Groetjes.

Welke versie OS draai je? Probeer eens op te starten vanaf de InstallatieCD en draai dan Schijfhulpprogramma en doe precies hetzelfde. Ik heb ook wel eens met Schijfhulpprogramma problemen gehad met Herstellen, dat kon alleen vanaf CD, wellicht is dat in dit geval bij jou ook zo.

Ik heb OSX. Ik ga het even proberen, om te starten vanaf de cd....

Hmm, dat lukt ook niet. volgens mij is die cd kapot... heeft iemand nog andere suggesties please? :innocent:

[quote:de5a83384c="Burgie"]Ik heb OSX.[/quote:de5a83384c]

Dat dacht ik al, maar welke versie? 10.2? 10.3? 10.1? 10.3.3? Klik op het Appletje rechtsboven in je scherm, dan krijg je een venstertje en daar staat welke versie je hebt.

Kun je helemaal niet van CD opstarten? Of lukt het niet in Schijfhulpprogramma van de CD?

[quote:a19dae6321="Burgie"]Hmm, dat lukt ook niet. volgens mij is die cd kapot... heeft iemand nog andere suggesties please? :innocent:[/quote:a19dae6321]

misschien eens proberen op een andere computer? Als je in A’dam woont, kom maar langs

Ik heb OS 10.2.8 Iemand heeft me ook 'installer' gestuurd. maar dat ging ook niet. ik kan die disk ook nergens vinden (behalve in disk utlity, maar als ik dat doe, dan gebeurt er dus niets..). Volgens de beschrijving die erbij zit moet hij namelijk op mijn desktop verschijnen maar dat doet hij niet!

Ik woon trouwens in de buurt van Rotterdam. Misschien als ik heeeeel desperate word, kom ik naar a’dam :wink:

[quote:aacf18c42d="JeePee"][quote:aacf18c42d="Burgie"]Ik heb OSX.[/quote:aacf18c42d]

Dat dacht ik al, maar welke versie? 10.2? 10.3? 10.1? 10.3.3? Klik op het Appletje rechtsboven in je scherm, dan krijg je een venstertje en daar staat welke versie je hebt.

Kun je helemaal niet van CD opstarten? Of lukt het niet in Schijfhulpprogramma van de CD?[/quote:aacf18c42d]

O ja, het lukt helemaal niet om op te starten vanaf cd. Hij geeft steeds een knipperend :finderoud: symbool en met een vraagteken… ik heb toen gekeken op de cd en die is er inderdaad niet best aan toe. er zitten echt veel beschadigingen op dus ik denk dat het daar aan ligt…