Formmail

Hallo,

Ik heb een vraag over Formmail.

Ik maak een contact pagina in flash, na het verzenden moet hij naar een ander keyframe gaan waar de invuller wordt bedankt. Dat werkt wel, alleen komt er tussen het verzenden en de bedank keyframe een success melding van formmail dat het versturen is gelukt met de gegevens die de verstuurder heeft ingevuld. Dit is te omzeilen door een redirect pagina te maken maar dat wil ik niet, ik wil naar mijn ander keyframe zonder tussenkomst van de success melding.

Wie kan mij helpen?

bvd

Theo

flash MX2004 pro
formmail_compat-3.12c1

ik heb geen ervaring met het formmail,

maar kan je het succes frame niet aanpassen naar een bedank frame?

Welke code staat er op de verzend knop ? Laat deze dan naar de juiste keyframe gaan ipv de "succes" frame

Hallo allebei,

Er is geen success-frame, de success pagina wordt gegenereerd door “Formmail” en niet door flash, ik kan echter in formmail de success_page niet uitschakelen (weet nie hoe) je kan de success_page omzeilen door een redirect naar een html pagina “(@redirect =(bedankt.html)” of iets dergelijks maar dan zit ik weer in een html file en dat wil ik niet.

Is het mogelijk om in Formmail na verzending geen success_page te genereren?

bedankt,

gr Theo

mhmm denk dat er weinig forumleden zijn die exact hetzelfde form gebruiken. ik zou het bij de makers proberen als ik jou was.

En anders heeft iemand hier misschien een tip voor je voor een ander handiger mail form.

HS-L

Hoi,

Het is een redelijk algemeen gebruikt cgi script maar als er een andere formscript is dat wel werkt zonder success_page vind ik het ook prima.

Bedankt,

Theo

Is de combinatie van flash en php een oplossing?

Hoi,

Ik heb geen verstand van PHP maar volgens mij ligt het aan het mail script en niet aan het action script van flash, ik ga namelijk wel naar het frame waar ik naar toe wil maar gelijk wordt de “success_page” gegenereerd door formmail (nieuwe html pagina) die meld dat het bericht goed is verzonden

lijkt mij een formmail probleem?

gr Theo

Je kunt flash een ander frame laten zien, maar daarmee weet je nog niet of de mail inderdaad is verzonden. Je kunt de url van de succes_page aanpassen aan de pagina waarin je flash movie is geplaatst en dan een get variable meesturen die het bedankt frame van je flash laat zien [code:1:6ee3d00636]@redirect =(bedankt.html) wordt: @redirect=(mijnflashpagina.html?var=succes)[/code:1:6ee3d00636] simpel toch?

Oke,

Maar ik heb geen HTML pagina maar een SWF, kan ik ook direct naar een SWF verwijzen vanuit een redirect?

bedankt,

Theo

O ja,

Mijn “bedankt frame” genereerd de naam van de verzender die is ingevuld in het naamveld.
Het lijkt me dat dat niet kan als ik weer een andere SWF maak (mijn kennis schiet tekort)
Wat nu?

gr Theo

De swf zit toch in een html-pagina met object en embed? Als je variabelen gebruikt kun je 1 swf gebruiken, de naam word dan ook een variabele dus: [code:1:d7f78b6b79]mijnflashpagina.html?naam=naam&var=succes[/code:1:d7f78b6b79]

Hoi,

Mijn “master” swf zit in een html pagina (index.html) de andere swf’s worden geladen in de master.

Ik heb het form in keyframe 1 staan, de error melding in keyframe 10 (als niet alles is ingevuld) het verzenden gebeurt in keyframe 20 met daarbij de bedankt melding. Dus als alles is ingevuld gaat hij naar keyframe 20 en verzend het met “FormMail” en laat dan de melding in keyframe20 zien waar staat "Bedankt voor het invullen van het formulier " [color=red:40b370f339]+ contactForm.naam + “.n[/color:40b370f339] U ontvangt zo spoedig mogelijk bericht van ons.”, teglijk met keyframe 20 krijg ik van FormMail een pagina dat het is verzonden (dus een nieuwe pagina over mijn site) als ik deze wegklik dan zit ik nog op mijn site. Ik wil nu dat FormMail die pagina niet verstuurd zodat ik op mijn site blijf.

contactForm.send(“http://mijn_provider.nl/cgi-bin/FormMail.pl”, “_blank”, “POST”);

Misschien brengt dit meer duidelijkheid in wat ik bedoel?

groeten en bedankt,

Theo

Alles is niet zo IMACelijk als ik dacht :slight_smile:

hpi,

Ik kan idd geen andere mogelijkheid vinden dan een “redirect” pagina, dan maar zonder de naam van de aanvrager, het is niet anders.

Een ieder nog bedankt voor het meedenken.

gr Theo

[quote:7858c72578]Ik kan idd geen andere mogelijkheid vinden dan een "redirect" pagina, dan maar zonder de naam van de aanvrager, het is niet anders. [/quote:7858c72578] Het is inderdaad niet anders, ik heb net ook nog even gekeken op de formmail site van matt wright, en het lijkt niet te kunnen worden uitgeschakeld. Wat echter wel kan, als je een beetje durft en een logische programmeersyntax kan volgen, is in de perl-code van het script duiken, en de sectie opzoeken waar de bedank html wordt geschreven. In het formmail perl script is dit een subroutine getiteld sub return_html {} Die routine heeft in het script een openingshaakje { en aan het einde een sluithaakje } en daartussen staat een hele reeks regels code. Als je echter dit alles vervangt door sub return_html { } dan wordt er als er naar die routine wordt gesprongen na een succesvolle verzending niets door het script uitgevoerd. Als Perl het toelaat dat een subroutine geheel leeg is, dan ben je er! En het lijkt me dat een subroutine in Perl leeg kan zijn. Het kan nog makkelijker door in de flow van het programma de aanroep van de subroutine te verwijderen:

Send E-Mail

&send_mail;

Return HTML Page or Redirect User

&return_html;

Dat staat vrij in het begin van de code. Hierboven zie je de aanroepen van de subroutines send_mail en return_html. De laatste verwijzing verwijderen kan volgens mij geen kwaad. Gewoon proberen… en effe denken aan het weer goed zetten van de rechten na het uploaden van je eigen-gemodificeerde script…

Oke bedankt Harry, ga ik toch nog ff proberen.

gr Theo