Formule kopiëren in Numbers

Ik heb ongeveer m’n hele leven met Excel gewerkt maar ben nu net over naar Numbers. Het lukt me alleen niet om iets simpels als het kopiëren van een formule in een cel voor elkaar te krijgen. Wie heeft het antwoord?

Gebruik hier voor

Plak en pas Stijl aan.

<p class="cite">iJack op 9 november 2018 om 11:53</p> Ik heb ongeveer m’n hele leven met Excel gewerkt maar ben nu net over naar Numbers. Het lukt me alleen niet om iets simpels als het kopiëren van een formule in een cel voor elkaar te krijgen. Wie heeft het antwoord?
Selecteer een cel, druk op ⌘C, selecteer een andere cel, druk op ⌘V.

Of wil je de formule hebben om in een ander programma te kunnen plakken? Als je dan de cel kopieert, zul je de waarde (dus de uitkomst van de formule) plakken, en niet de formule zelf. In dit geval moet je dubbelklikken op de cel zodat je de formule kunt bewerken, dan ⌘A indrukken om alles te selecteren, en dan natuurlijk gewoon kopiëren en plakken waar je de formule nodig hebt.

<p class="cite">nnsa op 9 november 2018 om 13:09</p> Gebruik hier voor

Plak en pas Stijl aan.

perfect, dank voor je hulp, dit werkt prima!

<p class="cite">Jakko Westerbeke op 10 november 2018 om 10:49</p>
<p class=”cite”>iJack op 9 november 2018 om 11:53</p> Ik heb ongeveer m’n hele leven met Excel gewerkt maar ben nu net over naar Numbers. Het lukt me alleen niet om iets simpels als het kopiëren van een formule in een cel voor elkaar te krijgen. Wie heeft het antwoord?
Selecteer een cel, druk op ⌘C, selecteer een andere cel, druk op ⌘V.

Of wil je de formule hebben om in een ander programma te kunnen plakken? Als je dan de cel kopieert, zul je de waarde (dus de uitkomst van de formule) plakken, en niet de formule zelf. In dit geval moet je dubbelklikken op de cel zodat je de formule kunt bewerken, dan ⌘A indrukken om alles te selecteren, en dan natuurlijk gewoon kopiëren en plakken waar je de formule nodig hebt.

Hoi Jakko,

knippen en plakken werkt niet want dan krijg je de actuele waarde van de cel en niet de formule, op jouw manier werkt het ook om een formule te kopiëren maar het is wat omslachtig. De manier die @nnsa hierboven aangeeft werkt het beste! Ik wilde een formule kopieëren naar een ander werkblad en dat gaat werkt nu in ieder geval. Dank voor je reactie!

Ah, naar een andere tabel — dat had je er niet bijgezegd :slight_smile: Meestal als mensen een formule willen kopiëren, dan willen ze dat die gelijk werkt in de cel waarin hij geplakt wordt, denk ik.