Forse opstartproblemen iMac G5

Beste mede-maccers,

Sinds begin januari dit jaar heb ik grote problemen met mijn iMac G5 17 inch (1 jaar oud). Op 6 januari heb ik de iMac weggebracht en toen is er een nieuw moederbord geplaatst. Na het ophalen bleek dat de problemen niet opgelost waren. Opstarten soms wel, meestal niet. Alles op zwart. Weer terug gebracht. Zij konden niets vinden: m.a.w. alles in orde. Nu heb ik de iMac al weer sinds vrijdag thuis staan. Niets dan opstartellende. Meestal niet, soms wel. Ben inmiddels aan het experimenteren met muis en toetsenbord. Gebruik altijd een draadloos toetsenbord en muis maar heb ook USB versies aangesloten na vastlopers om te kijken wat er zou gebeuren. Nu LIJKT het dat als ik zowel van toetsenbord als muis het schuifje dicht doe voor de computer in sluimerstand te zetten, dat ie dan wel wakker wordt en/of opstart zonder probleem. Komt iemand van jullie dit bekend voor of heeft iemand enig idee wat het euvel kan zijn?

Dank vast,

Roland

P.S. Ben dus de afgelopen weken regelmatig bij Card (technisch servicecenter in Maarssen) geweest en verdomd: iedere keer was er ook wel iemand anders die daar kwam met zijn circa 1 jaar oude iMac G5 17 inch met exact dezelfde opstartellende, vernavngen moederbord, etc…

al geprobeerd van een externe schijf op te starten ? slechte opstarten kan ook door een slecht te lezen [bijna dode] hd zijn [blijkt uit 2 recente ervaringen, bij mij]