Foto A2-formaat bij copyshop of fotograaf?

Ik hoop dat iemand me kan helpen aan informatie!!!

Ik ben bezig met mijn afstudeerproject. Daarvoor wil ik 2 tot 4 foto’s afdrukken op A2-formaat (afhankelijk van de kosten). Zijn foto’s bij een fotograaf van betere kwaliteit dan bij een copyshop? De copyshop is iig veel goedkoper, heb ik ontdekt.

En weet iemand een goede/goedkope fotograaf of copyshop in de buurt van Steenwijk, Zwolle of Utrecht?

Thnx alvast!!!
:lol:

Esther

Kijk even op de site van Kleurgamma in Amsterdam...

Kwaliteit van fotograaf is beter, alhoewel dit toch ook een 'print' is. Kosten [url=http://www.hafo.nl/Fotoservice/Digitale%20prints.htm#Posterprint%20Bij%20Hafo]€ 19,95 incl. BTW[/url], nadeel niet zo kleurvast en zeker niet watervast.

Kopieshop, ca. € 25,=, meestal wél water en kleurvast.

De foto's komen in een lijst te hangen, en wordt één dag tentoongesteld. Dus, ik denk niet dat kleur- of watervast veel uitmaakt. Maar bedankt voor de info!

hey

ik zou naar een lithograaf gaan
die hebben vast wel een proofsysteem waar ook A2 in kan.
Weet je zeker dat de kleuren goed zijn

greetzz

Zorg voor een goede kwaliteit! Ga naar een fotograaf of naar een fotolab. Het is wel niet goedkoop. Je zal de eerste niet zijn die vanwege een slechte presentatie niet slaagt.... En bovendien, er komen wellicht voor jou belangrijke mensen kijken naar die expo. Bovendie kun je natuurlijk zelf ook exposeren met die afdrukken. Dus... doe het goed!

Een echte foto hoeft helemaal niet duur te zijn. CeWe (groot fotolab) maakt 50 x 70 chemische prints dmv van belichten van echt fotopapier voor ongeveer 10 euro. Alleen glans trouwens. FF de grote dealers van CeWe afstruinen voor de beste deal. Colormailer doet het ook, eventueel ook in mat (daarom gebruik ik de service van hun vaak), maar zij zijn wel wat duurder en het loont om een promocode te hebben (die krijg je erg vaak per e-mail en dat scheelt op groot formaat vaak 30 of 40 %)

[quote:b95daa79c3="ateazz"]hey

ik zou naar een lithograaf gaan
die hebben vast wel een proofsysteem waar ook A2 in kan.
Weet je zeker dat de kleuren goed zijn

greetzz[/quote:b95daa79c3]
Moet je wel ff je pinpas meenemen. Ik schat zo’n 150 - 200 euro per A2?

Arrrggg! Da's echt boven mijn buget :o Colormailen is wel een goede tip, een poster van 40 bij 60 is 15,- dat is goed te doen. Ik neem aan dat zoiets altijd op de beste kwaliteit wordt afgedrukt of zou je daar ook nog extra voor moeten betalen?