Foto exporteren uit PowerPoint

Ik heb een Powerpoint presentatie ontvangen waarvan ik een aantal beelden nog moet bijgewerken (kleurtemperatuur aanpassen enz...).

Hoe kan ik uit een bestaande PowerPoint presentatie een foto exporteren. En ik bedoel niet het beeld via copy/paste in Excell of in Word plakken, maar de gebruikte foto als een bestand exporteren en openen bv. in Photoshop.

Ook een screenshot maken en dit dan bewerken is ook niet echt wat ik dacht…

Heb me al “wild” gezocht maar nog niet gevonden.
Iemand ervaring ?

:roll:

Ben geen powerpointkenner en het kan vast slimmer, maar zo zou het kunnen: Open het powerpointdocument, sleep de betreffende dia met het handje naar bureaublad (wordt nu afbeeldingsknipsel). Direct openen hiervandoor Photoshop gaat niet, deze kan geen afbeeldingsknipsel openen. Open afbeeldingsknipsel met Goldberg (gratis viewer, versiontracker) en bewaar hem in een gewenst formaat. Vervolgens kan je de foto verder bewerken met Photoshop. Succes

Dit is al weer een tijdje geleden voor mij dus vergeef me als het niet helemaal klopt. Volgens mij kun je geen afbeeldingen uit PowerPoint exporteren, wel dia's als afbeelding. De meeste kans op succes maak je als je de afbeelding selecteerd en knipt / plakt naar een beeldbewerkingsprogramma (Photoshop), al dan niet via een applicatie als Graphic Converter.

Het beste is natuurlijk om te kijken of je de originele afbeeldingen kunt krijgen en die na bewerking opnieuw in de presentatie te importeren.

[quote:d716af82bf="MDF"]En ik bedoel niet het beeld via copy/paste in Excell of in Word plakken, maar de gebruikte foto als een bestand exporteren en openen bv. in Photoshop. :roll:[/quote:d716af82bf] Euhm, je kan het beeld ook pasten in photoshop (zo doe ik het als ik zoiets moet doen)

Je hebt helemaal gelijk Dennis...

Ik kreeg de Powerpoint presentatie op een W… notebook en wou de beelden exporteren en aanpassen op de Mac. Maar uiteraard de hele presentatie op de Mac overzetten is eens zo handig. Thanks !

:roll: :roll: :roll: :roll:

[quote:62d0acef23="MDF"] Hoe kan ik uit een bestaande PowerPoint presentatie een foto exporteren. Heb me al "wild" gezocht maar nog niet gevonden. Iemand ervaring ? :roll:[/quote:62d0acef23]

Hi,

Heel simpel de foto die wil hebben uit de presentatie daar op dubbelklikken kun je m opslaan. of je kunt ook de pagina opslaan en dan zeggen opslkaan als jpg. Dan vraagt ie of ie alles of 1 pg moet opslaan. je wil alleen dat plaatje dus… alles wijst zich overigens vanzelf…

Goodluck

BIEG

Save als PDF bestand in je printmenu is ook nog een optie!

tja maar dan heb je dus de presentatie als PDF (in zn geheel) en niet puur de foto in kwestie.