foto nemen bij inloggen

hallo allemaal, mijn mac staat op een toch wel redelijk publieke plaats (geen komende maand stuk of 100 man over de vloer komen). En ik ga dus mijn mac beschikbaar stellen zodat ze deze kunnen gebruiken om op internet te gaan en eventueel programma's te gebruiken. Nu ga ik dus een aparte account aanmaken waar je geen password voor nodig hebt, Nu zou ik graag een manier hebben om bij elke keer dat die gebruiker inlogd, dat die een foto maakt met de ingebouwde camera. Ik dacht dit te doen met automator, maar ik vind niet hoe dit moet. Ook zou ik willen dat deze foto wordt opgeslagen op een plaats waar ik als admin wel aankan maar zij niet (dus niet kunnen verwijderen).

Weet iemand hoe ik dit kan doen?

(het liefst zonder al te veel 3rd party software)

Ik vrees dat dat niet gaat lukken zonder 3rd party.

Maar waarom wil je die foto nemen, als ik vragen mag?

Edit: volgens mij hoeft dit ook niet in het iApps-board. Of wel? :innocent:

[quote:de7aab153f="reposte"]

Edit: volgens mij hoeft dit ook niet in het iApps-board. Of wel? :innocent:[/quote:de7aab153f]

ik weet niet, automator is toch een iapp dus ik dacht dat het hier mee te doen was.
trouwens kan je wel bij automator instellen van maak een foto maar hier vond ik nergens de optie om een camera (en dus de build in iSight) te selecteren. De foto bewaren in een speciale map is niet echt nodig maar is wel handig.

//edit de foto die gemaakt is laat ik dan gewoon in mijn drop box zetten en dan kunnen zij er niet meer aan.

Nu nog: hoe die foto maken??

Met [url=http://www.evological.com/evocam.html]Evocam[/url] misschien? Die kun je bvb automatisch laten opstarten als je inlogt en dan meteen foto(s) laat nemen. Om de 5 minuten bvb (of gewoon 1) op een lage resolutie die hij in een gekozen map bewaart, of zelfs op een ftp waar jij alleen aankan. Dus elke keer iemand inlogt, start de app en neemt ie een foto en load hem up. De gebruiker moet dan wel elke keer terug uitloggen...

[quote:775d5512f1="geerth"]Met [url=http://www.evological.com/evocam.html]Evocam[/url] misschien? Die kun je bvb automatisch laten opstarten als je inlogt en dan meteen foto(s) laat nemen. Om de 5 minuten bvb (of gewoon 1) op een lage resolutie die hij in een gekozen map bewaart, of zelfs op een ftp waar jij alleen aankan. Dus elke keer iemand inlogt, start de app en neemt ie een foto en load hem up. De gebruiker moet dan wel elke keer terug uitloggen...[/quote:775d5512f1]

is er een mogelijkheid om het programmaatje ook direct weer te kunnen afsluiten?
(bij automator is er enkel de functie start programma)

Is dit niet in strijd met privacy wetgeving? Of zet je er een bordje "U wordt op de foto gezet, waneer U gebruik maakt van deze computer"?

[quote:7f0a84f30b="kick-it"]Is dit niet in strijd met privacy wetgeving? Of zet je er een bordje "U wordt op de foto gezet, waneer U gebruik maakt van deze computer"?[/quote:7f0a84f30b] Er gaat een blad liggen waarmee je zogezegd de computer kan reserveren, hierop staat dit. (er gaat een foto getrokken worden, er worden geen wachtwoorden of andere dingen bewaard buiten de foto)

Na lezing van het blad meteen plakkertje op de camera, je krijgt dan de meest fraaie zwarte volvlakken! Of nadat de foto genomen is er snel iemand anders achter zetten. Het biedt wel een hoop uitdagingen!