foto recovery progje

Shit net een leuke bbq gehad , veel foto's gemaakt, is de data op de compact flash corrupt. Kent iemand een gratis progje? Balen hoor

Ik heb net hetzelfde aan de hand denk ik...

Ik heb een sony DSC-P9, nooit problemen mee gehad… Vrijdag maak ik leuke foto’s, die ik perfect kan bekijken op mijn fototoestel, maar…

Wanneer ik ze uitlaad naar de Mac, via een kaartlezer, blijkt dat alle foto’s corrupt zijn. Bij mij houdt dat in dat delen van de foto naar rechts verschuiven, kleuren en contrast zijn anders,… Rechtstreeks via het fototoestel inladen, helpt ook niet. ( voorbeeld: http://users.pandora.be/pSycKOen/corrupt.jpg )

Ik heb andere usb kabel gebruikt, andere usb stekker, iphoto, gewoon map gekopiëerd,… Niets bleek te werken!

Voor mij was de oplossing naar een pc lopen, daar testen, en als bij wonder gaf deze de foto’s normaal weer! Wie weet wat hiervan de oorzaak kan zijn???

Vind 't toch maar gestoord dat zoiets kan gebeuren en dat mijn G5 onder moet doen tegen een pc
:roll:

Ja, ik heb ze net met Data Recovery wel weer hersteld, maar vind dit wel gevaarlijk, volgende week een bruiloft van een vriend waar ik de fotograaf ga ondersteunen met mijn eigen kiekjes. Hoop niet dat het aan de kaart ligt....

Ik heb het hier even niet tot mijn beschikking, maar als je een Lexar CF-kaartje (in ieder geval bij de CF II - 1GB) koopt zit daar iets van software op, volgens mij juist voor dit soort problemen. Als je je beeld van de kaart af hebt en de kaart weer in je camera hebt en de schijf kunt legen raad ik je aan de kaart te formatteren. Die mogelijkheid zit denk ik in elke camera ingebouwd. Dan maar weer even testen. Kan ook zijn dat je kaart niet (meer) goed is. Op bepaalde CF-kaarten krijg je levenslange garantie. Als de problemen aanhouden terug ermee!

ImageRescue zit met de kaarjes van Lexar meegeleverd, kan de meeste kaartjes wel weer boven water krijgen. Kaartjes kunnen inderdaad stuk, maar zijn meestal overstuur. Opnieuw formatteren (met de camera) is meestal afdoende.

Overigens kan één corrupt file-tje (bijvoorbeeld de laartste foto die opgeslagen werd toe de accu ineens op was) de download via iPhoto of Fotolader al dwarsbomen. Er is dan een bestandje dat 0k groot is en die moet je verder maar laten voor wat het is (weggooien dus)

Succses