Foto’s zijn zwart in PDF

Onlangs ben ik overgestapt naar Big Sur.

Als ik nu van mijn berichten een PDF wil maken, zijn alle foto’s zwart. Hoe kan ik dit oplossen?

Zijn de foto’s zwart in de vanuit Mail gemaakte PDF, of zijn de foto’s zwart als je die PDF wil afdrukken?

De foto’s uit de sms-berichten worden zwart in de pdf. Ik zie alleen een klein randje van de oorspronkelijke foto.
In de voorvertoning waar je ook kunt kiezen voor printen, zijn ze al zwart.

Dan kan het ook zijn dat ze nog niet in zijn geheel zijn gedownload, of dat de server te traag was tijdens het printen naar PDF. Gaat printen op papier wel goed?

Printen doe ik nooit en kan ik nu niet vanwege mijn halflege cartridges maar in de voorvertoning zijn de foto’s al zwart. Dus ik denk dat dat geen verschil maakt.

In de conversatie zelf kan ik wel de foto’s zien trouwens.

Schermafbeelding 2021-05-09 om 18.34.21

Bijna van alles geprobeerd. Vandaag een herinstallatie van Big Sur maar niets helpt.

Heb je dit alleen in Berichten of ook in andere apps?

Het is overigens wel een bekend probleem in Big Sur:

Ik heb dit alleen in Berichten.

Ik heb je suggestie geprobeerd maar helaas.

Heb je de mogelijkheid je berichten te bekijken op een Mac met een oudere versie van macOS.
Of kun je de berichten printen vanaf je iPhone?

Printen via de iPhone kan ook maar is veel meer werk. 200 screenprints samenvoegen is niet te doen.

Ik heb niet de beschikking over een oudere MacOS.

Door mijn printer te verwijderen en opnieuw proberen toe te voegen, heb ik inmiddels een groter probleem gekregen.
Mijn scanner is niet meer zichtbaar en kan ik door problemen met de software-update niet meer toevoegen.

Mijn gevoel zegt dat je hem toegevoegd hebt maar niet met de juiste driver. Daardoor wordt je scanner niet herkend.

Dat lukt dus niet. Ik lijk in een cirkeltje te zitten.
Om in het installatieprogramma de driver binnen te halen moet de printer/scanner herkend worden. Maar deze printer/scanner wordt niet herkend omdat de juiste driver niet geïnstalleerd is?

Kun je niet op type zoeken en dan de juiste driver voor je mac binnen halen?

De juiste driver heb ik nu wel binnengehaald maar het lijkt te liggen aan de manier hoe ik de printer weer heb toegevoegd.

Reset dan eerst je printsysteem. Dan kun je daarna alles opnieuw toevoegen:

Dit heeft niet geholpen. Ik had hierdoor even een groter probleem omdat ik mijn printer niet gelijk weer opnieuw kon toevoegen. Blijkbaar werkt mijn printer niet meer wireless en moet ik hem nu met USB aansluiten.

De foto’s in de PDF blijven zwart. Als ik de tekst met de foto’s kopieer naar pages, worden de foto’s wel weer zichtbaar trouwens.

Mooie work-around :+1: