Foto vanuit mail niet scherp

Ik zit met het volgende vreemde probleem.

Als ik vanuit Mail een foto mail naar mijn Gmail account, hem vervolgens download en hem bekijk in ’ Foto’s ’ is hij niet scherp. Het is wel gemaild als een gewone grote foto.

Hetzelfde als ik het bestand gewoon opzoek via ’ attachment toevoegen ’ in mijn Gmail, ook dan is het bestand gewoon even groot als op de desktop; en je zou zeggen dus ook dezelfde resolutie; maar hij wordt maar niet scherp weergegeven :S

Wat is hier de oorzaak van?

Als je een mail met afbeelding verstuurt zie je rechts onderaan een uitklapmenu in de balk om de kwaliteit van de foto te kiezen: klein, gemiddeld, groot of werkelijke grootte. Misschien staat die standaard bij jou op klein.

Nee dat helpt niet, het bestand is ook voldoende groot om een normale scherpe foto te kunnen weergeven, maar hij doet dat niet...

Dat heb ik ook! Vreemder(der) nog: volgens mij kon ik 'm eerst wel scherp bekijken en nu is hij onscherp geworden... is er misschien iets veranderd bij de laatste update?

Ik weet niet of het aan de update ligt. Wat ik wel sinds de laatste update heb is dat als ik gebeld word, hij niet de naam geeft maar het nr. als 078-610••••, heeft hij altijd wel goed gedaan; ik heb m'n nr.s allemaal zo staan: +3178610••••, vervelend!

Terugkomend op het topic: ik weet niet precies of het met 2.2 te maken heeft (de onscherpe foto’s), wellicht een andere oplossing? Ik heb het ook al met een andere foto geprobeerd die zeker weten voldoende groot (resolutie) is…

Heb even de proef op de som genomen en mezelf een email met foto vanuit gmail gestuurd. Bij mij is alles in orde, de foto komt op originele resolutie aan en heeft dus dezelfde kwaliteit als waarmee ik hem verstuurde. Je kunt in Gmail via "help" bovenaan in menubalk gmail en vervolgens "about contacting support" onderaan verder om je probleem voor te leggen aan het gmail team, misschien dat zij weten wat er aan de hand is? :wink:

Ik denk zelf dat het probleem een Iphone gerelateerd iets is.

Haha, sorry... Had niet eens in de gaten dat ik in een draadje over de iPhone zit te reageren :oops: Ik neem mijn opmerkingen nederig terug. :wink: