Fotolader laadt niet alle foto's

<p class="cite">McPim op 29 december 2018 om 20:54</p> Die ben je niet kwijt en staat nog gewoon op z’n oude plek. Via de ‘Finder’ in de linkerkantlijn bij ‘Afbeeldingen’ zou je ‘m moeten zien, dat is de standaard locatie. En anders ‘Foto’s’ weer met de optie toets openen, dan hoort ie er ook bij te staan.
Ben gewisseld. Dank!

Blijft dat ik nog steeds geen back-up van mijn foto’s heb kunnen maken.

Meest makkelijke route lijkt via foto’s -> iCloud aan -> exporteren. Maar, zoals eerder gezegd, passen de foto’s niet op mijn mac.

Ik ben ten einde raad… Wie o wie?

Zeg even precies wat je gedaan hebt… Heb je een externe schijf, een nieuwe bieb daarop gemaakt en de tip van McMeller gevolgd?

<p class="cite">McPim op 29 december 2018 om 21:03</p> Zeg even precies wat je gedaan hebt.. Heb je een externe schijf, een nieuwe bieb daarop gemaakt en de tip van McMeller gevolgd?
Ja, dat heb ik gedaan alleen twee problemen:
  1. Als ik een bibliotheek op externe hardeschijf wil aanmaken geeft hij foutmelding (zie in berichten hierboven)

2. Als ik iCloud aanzet in een nieuwe foto bieb (getest op interne harddisk) dan geeft hij aan dat iCloud alleen ingeschakeld kan worden in de systeembibliotheek.

Dank voor je hulp! Hoop zo dat het uiteindelijk lukt.

1. Je zei dat het na mijn tip wel werkte?

2. Je kunt een nieuwe bibliotheek als ‘systeembibliotheek’ instellen, en dat later weer veranderen. Maar je moet dit niet doen met een nieuwe bieb op je interne schijf, dat heeft in jouw geval geen zin.

<p class="cite">McPim op 29 december 2018 om 21:10</p> 1. Je zei dat het na mijn tip wel werkte?
  1. Je kunt een nieuwe bibliotheek als ‘systeembibliotheek’ instellen, en dat later weer veranderen. Maar je moet dit niet doen met een nieuwe bieb op je interne schijf, dat heeft in jouw geval geen zin.

• dan heb ik je verkeerd begrepen. Ik bedoelde met ‘het werkt wel’ dat opslag op interne schijf lukte. Root niveau externe harddisk lukte en lukt niet. Krijg de foutmelding zoals aangegeven.

• snap je. Eerst 1 maar eens voor elkaar krijgen

1. Dat zei je er toen niet bij hè, dus dat kan ik niet raden ?.. Dus stapje terug, wat is dat voor externe schijf, en hoe is die geformatteerd?
    <p class="cite">McPim op 29 december 2018 om 21:16</p> 1. Dat zei je er toen niet bij hè, dus dat kan ik niet raden ?.. Dus stapje terug, wat is dat voor externe schijf, en hoe is die geformatteerd?
    Je hebt helemaal gelijk. Zoals gezegd heb ik dat echt verkeerd begrepen. Structuur is Mac OS Uitgebreid (journaled). Heb er twee die ik kan gebruiken. Doen het allebei nu niet.

Krijg je bij allebei de schijven de foutmelding over de bevoegdheden?

<p class="cite">McPim op 29 december 2018 om 21:19</p> Krijg je bij allebei de schijven de foutmelding over de bevoegdheden?
    ja

Kijk eens bij ‘toon info’ bij een van die schijven of dit vinkje er staat onderaan (iets andere tekst in NL):

<p class="cite">McPim op 29 december 2018 om 21:22</p> Kijk eens bij ‘toon info’ bij een van die schijven of dit vinkje er staat onderaan (iets andere tekst in NL):

vinkje was niet te zien. maar heb schrijfrechten bij ‘everyone’ van read only naar ‘lezen en schrijven’ aangepast. Werkt nu. :slight_smile: TNX!

Nu de iCloud bibliotheek… hoe doe ik dat?

Mooi! Op externe schijven die je niet als systeemschijf gebruikt kun je dit aanvinken. Maar zo werkt het ook. En nu: McMeller’s tip toch? Een nieuwe bieb op deze schijf aanmaken, instellen als systeembieb en synchroniseren met iCloud.

<p class="cite">McPim op 29 december 2018 om 21:26</p> Mooi! Op externe schijven die je niet als systeemschijf gebruikt kun je dit aanvinken. Maar zo werkt het ook. En nu: de McMeller tip toch? Een nieuwe bieb op deze schijf aanmaken, instellen als systeembieb en synchroniseren met iCloud.
    Gelukt en het loopt :)

laat je weten als het echt gelukt is. Dank tot zover

??

<p class="cite">McPim op 29 december 2018 om 21:38</p> ??
    Na 'n nacht laden staan de foto's in de biblitoheek. Nu de laatste stap... de 18.000 foto's exporteren zodat ik ze ook los op mijn hardeschijf kan benaderen. Eerste stuk gaat goed (het voorbereiden)... al het cirkeltje bovenin klaar is met voorbereiden komt de Beachball of Death in beeld. Heb het ook al een paar keer opnieuw geprobeerd. Heb je nog een gouden tip?

Je zou het ook gewoon als bibliotheek kunnen bewaren.

Klik anders rechts op de bibliotheek en open de pakketinhoud. Trek de bestanden daar rechtstreeks uit de Masters-map.

…en: het is een ‘Beachball of Busy’, niet ‘… Death’. Dit soort operaties kunnen uren duren. Geduld dus, of zelf uit de bieb halen zoals McMeller zegt.

<p class="cite">McMeller op 30 december 2018 om 10:11</p> Je zou het ook gewoon als bibliotheek kunnen bewaren.

Klik anders rechts op de bibliotheek en open de pakketinhoud. Trek de bestanden daar rechtstreeks uit de Masters-map.

Dank! Waar klik ik rechts en waar open ik?

<p class="cite">McPim op 30 december 2018 om 10:16</p> ..en: het is een ‘Beachball of Busy’, niet ‘… Death’. Dit soort operaties kunnen uren duren. Geduld dus, of zelf uit de bieb halen zoals McMeller zegt.
    Apple tips blijkbaar ook geen goede bron? daar de naam van.

Dank!

Zo wordt ie genoemd hoor ?, maar in dit geval is ie gewoon bezig. En: rechtsklikken doe je op de fotobibliotheek, het bestand zelf dus. En dan ‘toon pakketinhoud’. Foto’s zijn georganiseerd in mappen per jaartal.

De beachball is gewoon Apple’s equivalent van het bekende zandlopertje…