Fotoprinter of toch ergens een album bestellen?

Ik heb nu al heel wat foto's gemaakt met mijn digitale camera en dan komt de vraag of je ook echte foto's wil. De laatste tijd zie ik vaak van die Canon reclames. "Breng ze samen..." Is dat wat, zo'n Selphy printer van Canon? Of toch maar beter ergens een album bestellen? Iemand een idee van de kosten die je maakt met zo'n printer en of het kwaliteit is? In aanschaf vind ik ze vrij prijzig, vergeleken met een normale printer.

Wat ik ervan gehoord heb is dat een fotoprinter duur in gebruik is. Gewoon ergens af laten drukken is veel voordeliger. En dan op een regenachtige middag lekker ouderwets foto's inplakken :wink:.

De prijzen voor het fotopapier en de inkt cartridges zijn exuberant. Gewoon bestellen via het web (zoek maar op het forum voor advies over de beste oplossing) of heel makkelijk en snel via iPhoto (heb je wel een creditcard nodig).

Albert Heijn fotoservice heeft behoorlijk goede OSX foto-bestelsoftware. Niet duur, snel en afgeleverd bij de AH om de hoek.

Ik heb een HP Photosmart, maar ik heb in al die jaren nog nooit een foto op fotopapier afgedrukt. Ik zou in ieder geval geen printer meer kiezen, alleen omdat het mogelijk is er foto's mee af te drukken.

Het is niet alleen mogelijk om daarmee foto's af te drukken. De foto's worden gelijk van een coating voorzien en je koopt er speciaal fotopapier voor. Maar papier en inkt zijn kennelijk heel duur. Ik ga maar op zoek naar een goeie bestelservice. Heb daar al ergens een draadje over gevonden, dus...

Zelf printen geeft je een stuksprijs van (met een beetje mazzel) zo'n 40 cent.

Laten afdrukken begint bij de helft en kan zakken bij grotere aantallen.

Ik stuur de foto's per e-mail door naar Prifo (foto-afdruk-service) met vermelding gewenst formaat, mat/glanzend en aantal. Dan bel ik ff op dat ik ze over een uurtje kom halen. Vooral voor mijn werk heel handig bij afwijkende (grotere) formaten. Nooit problemen, geen gezeur, prima kwaliteit.

[quote:3c3ccae9d9="Maastricht/Heer"]Ik stuur de foto's per e-mail door naar Prifo (foto-afdruk-service) .[/quote:3c3ccae9d9] Heb je daar meer info over? Website of zoiets?

Het is gewoon zo'n snelafdrukshop in Maastricht. Elders zullen ze wel anders heten. Je kent ze wel: rolletje brengen en half uur later ophalen.

[quote:443017f3c6="vogel"]Ik ga maar op zoek naar een goeie bestelservice. Heb daar al ergens een draadje over gevonden, dus...[/quote:443017f3c6] Hèhè... heb me eige een slag in de ronte gezocht joh... Maar gevonden: [url=http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=47028&postdays=0&postorder=asc&start=0]Fotoservice :: één die niet rommelt![/url]