Foto's automatisch synchroniseren tussen 2 ipads, 1 iMac en 2 android-telefoons

Mijn vrouw en ik hebben beide een android-telefoon. Onze foto’s delen we doordat we daarvoor één google-account gebruiken.
We zien die foto’s ook op onze ipads, via de Google-foto’s-app.
En ik zie ze via de Google-foto’s-app ook op mijn iMac.

Leuk, maar niet altijd handig. Bijvoorbeeld 1: de iPad-app van Albelli om fotoboeken te maken kan geen foto’s importeren uit Google-foto’s. Wel uit de iPad fotobibliotheek. Voorbeeld 2: op mijn iMac zie ik die Google-foto’s ook niet in de Finder. Wil ik wel, om makkelijk foto’s via de iMac op Facebook te zetten.

De foto’s die ik met mijn iPad maak zie ik terug op de iMac in de foto’s-app. Maar mijn vrouw wil ze op haar iPad ook zien.

Dus, hoe kunnen we de foto’s van twee andriod-telefoons synchroniseren met 2 iPads (met verschillende Apple-id) en een iMac (met zelfde Apple-id als één van de iPads)?

Met de app PhotoSync en als opslag een NAS, of een of andere online mogelijkheid.
Ik heb voor een NAS gekozen.

Een beetje afhankelijk van de hoeveelheid bytjes het betreft zou Dropbox misschien een goede oplossing zijn.

Dat is eenvoudig in te stellen. Dit kun je aanzetten bij de Google Drive instellingen op de website. Uiteraard moet je dan wel Google Drive op je Mac hebben staan.

Dit kan je met iCloud-fotodelen kunnen oplossen. Zie: Apple Support over iCloud-fotodelen

Overigens komt albelli binnenkort met een vernieuwde app waarbij je ook je foto’s gewoon kunt uploaden vanaf Google Photos!