Heb zeer veel foto's op men hd, kan ik zoals bij windows een tumbnail view krijgen als ik de map open, is zeer handig en met welk programma kan ik met een muisklik enlke keer de volgende foto uit dezelfde map zien?
(heb nu voorvertoning en iphoto op staan)
Dat gaat niet (vind ik trouwens ook onhandig), een optie is van alle fotos te selecteren en te openen met Preview en dan zo te bladeren. Of de foto op thumbnails laten zetten.
Ik bos mijn thumbnails heerlijk door met Graphic Converter. Kun je de grootte zelf van kiezen, de compressie ook (hoeveel extra ruimte het vreet) en alles wordt keurig geembed in het bestand zelf (dus geen thumbnailcache zoals bij windows). De volgende keer dat je bladert zijn de thumbnails dan ook direct zichtbaar. Ook worden ze gebruikt voor voorvertoning in de finder, dus die is ook nooit meer extra tijd kwijt (handig bij tifs van 30mb)
[quote:98cd0e8562="Jør"]waarom niet option klik - diavoorstelling.
werkt perfect![/quote:98cd0e8562]
Nadeel daarvan is dat ze niet in de goede volgorde vertoond worden … Je kunt alle afbeeldingen selecteren ([command]A) en dan op één ervan dubbelklikken (of Ctrl-klik en dan [i:98cd0e8562]Open[/i:98cd0e8562] kiezen uit het menu); zo worden ze allemaal in Voorvertoning geopend, en kun je met [command]→ naar de volgende.