Fotos bestellen via internet met IPS

Naar aanleiding van het voorpagina [url=http://www.macosx.nl/?p=showarticle&art_id=1452]artikel[/url] van een aantal weken geleden open ik toch maar even een topic hierover.

Ik heb dus laatst via het beproken systeem een paar fotootjes besteld via internet.
Een 4tal foto’s besteld.

Ik heb de ‘full’ versies opgestuurd, dus 2272*1704 pixels, ongeveer 1000kb per foto.
Op 4 mei de foto’s opgestuurd via internet, diezelfde dag een mailtje :slight_smile:

[quote:6e68eab369=“IPS Service”]Wij hebben op 4-5-2004 om 20:13 uur uw bestelling in productie genomen. Uw bestelling staat bij ons bekend onder het ordernummer xxxxx.[/quote:6e68eab369]

Prima, alles was aangekomen :slight_smile:

Vervolgens, 2 dagen later:

[quote:6e68eab369=“IPS Service”]Op 6-5-2004 om 3:31 uur hebben wij uw bestelling met ordernummer xxxxx afgerond.

U kunt, op vertoon van dit uit te printen e-mailbericht, uw bestelling de eerst volgende afleverdag (di t/m za) ophalen bij onderstaande winkel: [/quote:6e68eab369]

Dus ik de volgende dag heen om de foto’s op te halen… Is die tent dicht wegens verbouwing, naja kan gebeuren.

Vandaag ben ik weer even heengeweest (gister heropening, was me te druk).
Foto’s opgehaald… En ben zeer te spreken over de kwaliteit van de foto’s :slight_smile:

Ze zijn echt goed… Helder, scherp… Gewoon fantastisch!! Ik ga zeker vaker via dit systeem foto’s bestellen die ik graag wil hebben :slight_smile:

Colpolyp, bedankt voor de tip :smiley:

Helemaal met je eens, heb ook goede ervaringen met IPS.

Ben het er niet helemaal mee eens. Heb Quelle + Kruidvat naast elkaar geprobeerd. Zelfde foto's. Quelle drukte ze tint donkerder af. 1 foto was beter bij Quelle, betrof foto binnen van een persoon. De huidskleur was natuurlijker. Verder waren de foto's van het Kruidvat beter qua belichting en kleur (en goedkoper).

Ik overweeg ook mijn vakantiefoto's eens bij FotoQuelle te laten drukken. Maar ik ga natuurlijk niet over één nacht ijs ;-) Ik vond ook, dat Primera een MacOSX-client heeft om alle foto's te uploaden. Iemand ervaringen??