Foto's dubbel in iPhoto (OPGELOST)

Hoj,

Ik heb al wat zitten zoeken in zowel iPhoto als op het forum maar ik heb nog niets gevonden.
Zoals de titel al laat vermoeden heb ik een hele boel foto’s per ongeluk dubbel geimporteerd in iPhoto (ongeveer 1300). iPhoto gaf me wel een melding dat er foto’s dubbel gingen geimporteerd worden maar ik dacht dat dat er maar een paar waren. Nu blijkt achteraf dat ze er allemaal al instonden.
Nu is er een functie in iTunes om je dubbele bestanden eruit te halen maar in iPhoto zit die precies niet.
Hoe kan ik dit oplossen?

alvast bedankt,

Pieter

automator?

zal wel gaan met AppleScript denk ik...

@ Vikking & à la Mac, hoe kan ik dit dan doen, want ik heb nog niet lang mijn Mac en weet dus niet echt hoe daar aan te beginnen.

Pieter,

[url=http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/16463]iphoto dieet[/url]

Product Description:
iPhoto Diet is a utility that helps to slim down your iPhoto library by manipulating your photos in the following ways:
eliminate duplicate photos created internally by iPhoto or imported by yourself
remove iPhoto’s backups of rotated or modified photos
strip the thumbnail icons of your photos
remove thumbnail photos that have become mixed up with your high resolution photos
identify photos which have not been added to albums
weed out unnecessary folders and files from the library
These operations allow you to recover hard drive space and to fit more photos in your iPhoto library bound for CD or DVD burning. iPhoto Diet supports multiple iPhoto libraries, and provides basic library management features such as switching and launching libraries. In addition, iPhoto Diet can be run manually or configured to start scanning your libraries automatically at desired times

Geniaal, net wat ik nodig had! Bedankt 8)

Super! Net wat ik nodig had. :D

En voor iphoto 6? Wat dan?

nog steeds niet voor iPhoto6 dus

[quote:3f44410d98="à la Mac"]zal wel gaan met AppleScript denk ik...[/quote:3f44410d98]

Jouw url onder je tekst werkt niet. Geeft een 404