Foto's en muziek op andere schijf.

Even een vraagje. M'n powerbook loopt vol (100 GB) met foto's (en muziek). Nu wil ik de foto's op een andere externe schijf zetten en misschien de muziek ook. Moet ik dan nog aan bepaalde dingen denken? Of werkt dat gewoon soepel? :?

Ik krijg het nooit voor elkaar iTunes muziek te verhuizen zonder dat mijn playlists, waarderingen etc. totaal naar de klote gaan. Helaas zijn de iApps niet echt verhuis/multi-uservriendelijk. Ligt ook deels aan de Unix van os X. Onder 9 hadden alle bestanden een uniek nummer en was het pad er naartoe eigenlijk niet belangrijk. Apple zou eigenlijk een verhuisoptie in de voorkeuren moeten inbouwen, zodat alles netjes wordt verplaatst.

Ben net toevallig ook al mijn muziek over aan het plaatsen op mijn externe HD zodat mijn iBookje ook weer een beetje kan ademen. Het enige waar je op moet letten is dat je alles kopieërt e n niet maar de helft!

Stel anders in iTunes en iPhoto even de doeldirectory in op die van je externe HD, zo komen je nieuwe songs en photos direct op de goeie plaats te staan!

Suc6!

Mijn playlists, beoordelingen, aantal x afgespeeld enz zijn ook verloren gegaan bij het overzetten op een externe harde schijf :( eerst "exporteer bib" doen dan worden de instellingen bewaard fzo... (wist ik ook pas als het al te laat was :( )

Ik heb alle MP3's op een externe firewire-schijf staan. De iTunes bestanden zoals de bib staan op de interne schijf. Nooit geen problemen gehad, loopt als een zonnetje.

Verhuizen gaat in iTunes heel simpel: - Zet je nieuwe iTunes map goed bij instellingen - Druk op "Consolidate Library"

Alle bestanden worden nu netjes gekopieerd naar hun nieuwe bestemming. Alle’s blijft zoals het was. Playlists,ranking. Nadien kan je zonder problemen je oude iTunes map verwijderen.

Bedankt voor de goede tips! Goed forum is dit toch. :D