Foto's hoog cpu gebruik

Onlangs een oudere iMac geüpgrade naar Yosemite. Helaas werkt iPhoto niet meer, maar deze is vervangen door Foto’s. Bij de eerste keer starten wordt de fotobibliotheek geconverteerd. Blijft even een tijdje op 12% staan, maar loopt uiteindelijk door.

De app ziet er goed uit, maar gebruikt veel cpu kracht zie ik in Activiteitenweergave, Foto’s schiet uit naar 120-150% en is daardoor erg langzaam. Ik heb 20.000 foto’s in de bibliotheek.

Kan het zijn dat Foto’s nog dingen aan het verwerken is? Hij is al 3 uur bezig geweest, iets van een melding zou fijn zijn…
Heeft iedereen dit gemerkt bij initieel gebruik van Foto’s?

ik heb dit ook gemerkt.
en daarom teruggegaan naar iPhoto.
de Foto-library kun je gewoon weggooien.
de iPhoto-libary moet je wel laten staan.
ook moet je in iPhoto de icloud-optie weer aanzetten.

Dat is normaal, heeft met de verwerking van je foto’s te maken (oa. voorvertoningen, gezichten) en het uploaden naar iCloud foto’s (als je dit aan hebt staan).

Er zijn meer problemen met Foto’s. Ik heb vorige week op mijn werk een iMac geüpdatet naar OSC 10.10.3. Converteren van de iPhoto Library naar Foto’s lukte niet en bleef steeds bij 25% steken. Ook na vaak proberen en een hele dag laten staan. Op Forum om hulp gevraagd (zie Mac Apps onderdeel), maar niets hielp. Vandaag drie en een half uur bezig geweest met 3 verschillende mensen bij de Apple Care helpdesk. Waaronder iemand van een speciale afdeling. Met gedeeld scherm, waardoor ze konden meekijken, etc. Van alles geprobeerd. Niets hielp en ze kwamen er niet uit. 144 GB aan foto’s na een week nog niet toegankelijk! Terug naar iPhoto is ook geen optie. Werkt (hier) in elk geval niet en ook na uitvoerige hulp van Apple Care werkte dat ook niet.

Ja hoor, geen zweet. Na een dag is het wel voorbij. Laat 'm gewoon 's nachts dit werk doen.