foto's importeren vanaf videocamera?

Hoi,

Ik wil graag m’n foto’s importeren die op m’n digitale videocamera staan, weet iemand hoe dit moet?

Met iphoto lut het niet en ook niet met fotolader, er zit een usb stick in de camera ik heb alleen geen externe reader, dus ik vroeg me af of ik ze dan ook via de cam kan importeren. Het is een sony HVL-IRH2.

Misschien dat er iemand is die hier ervaring mee heeft?!

thnx

Edit: Sorry, ik zie dat het hier om een videocamera gaat. Ik geloof dat je foto's worden opgeslagen als kleine stukjes video's, dan moet je 't even met iMovie proberen.

Oude bericht:
Zet je camera uit. Sluit 'm aan op je Mac. Zet je camera aan en zet m op de goede stand (of zet m eerst op de goede stand en dan aan, ligt eraan hoe je camera werkt). Als het goed is verschijnt er nu iets van “USB Connected” op je camera-schermpje.

Even wachten en Mac OS X ziet je camera als een externe harde schijf. Als je even op je Desktop kijkt dan zie je je camera daar als t goed is bij staan en kan je m als een harde schijf benaderen.

[quote:01c90b88b8="OReason"]Ik geloof dat je foto's worden opgeslagen als kleine stukjes video's, dan moet je 't even met iMovie proberen.[/quote:01c90b88b8]

Inderdaad, zo gaat het op mijn Sony (DCR-TRV250) in elk geval wel. Een ‘foto’ is gewoon een stilstaand beeld filmpje van 8 seconden. Met andere woorden; je hebt er geen drol aan. Als je gewoon 8 seconden normaal filmt heb je veel meer kans daar een leuke foto uit te kunnen trekken dan die nutteloze ingebouwde foto-functie…

Maar in ieder geval moet je deze inderdaad gewoon met iMovie inlezen. Je krijgt dan allemaal totaal onbruikbare clips van een seconde of 8, waar je dan vervolgens weer een los frame van kunt opslaan om in iPhoto te gebruiken.

Is het niet zo dat je ergens in het menu moet aangeven of je een foto op tape wilt opslaan of op de memorystick? Volgens mij ben ik dat wel eens tegengekomen bij videocamera's. Het zou me niet verbazen dat als je kiest voor de memory-stick het beeld word opgeslagen als jpeg.