Foto's Ipod Nano op TV tonen met AV connection kit?

Ik heb onlangs voor mijn IPOD NANO een AV connection kit gekocht.

Ik probeerde alles snel uit, maar ik kon na enkele keren proberen geen foto’s op de tv tonen.
Op de site staat dat het werkt met ipod Nano.

Nu vraag ik me af hoe ik dat probleem kan oplossen.
Iemand met hetzelfde probleem?

Grz

Staat de TV uitgang wel aan op de iPod ?

Sorry, maar ik moet je teleurstellen... De nano heeft geen TV OUT... Het zal dus niet werken, het werkt alleen op een iPod Video, en Photo

Inderdaad, de Nano blijkt dat niet te hebben... flauw.

Helaas pindakaas dus. Heeft de winkel je dat ding geadviseerd, of dacht je zelf dat het wel kon?

ik heb gewoon gekeken op interenet daar staat wel duidelijk dat je het kan!

Maarja
niet dat ik het zoveel zou gebruiken, maar ik kon er wel iets mee doen natuurlijk…

grz

Ja, [ http://store.apple.com/Apple/WebObjects/nlstore?productLearnMore=MA242 ] staat wel degelijk dat het kan met een iPod nano.

De verschillende iPod-modellen hebben allemaal hun eigen, specifieke functionaliteit.

Muziek afspelen: alle iPod-modellen met een dockconnector
[u:ea3846d3c4]Diavoorstellingen: iPod met kleurendisplay en iPod met video[/u:ea3846d3c4]
Video afspelen: iPod met video

Kan dus niet! :roll:

@zakske: En wat vond je van de link van DarkRaver? Daar blijkt wat anders.... dat het wel moet kunnen namelijk.

Vreemd.
Marius

bewerking: oh jij citeerde daarvan. Maar waarom wordt de nano niet genoemd, maar waarom staat hij dan wel onderin beeld bij: geschikt voor … (pictogram nano)

@zaske, ik weet niet of je het weet, maar een iPod nano heeft een kleure display O:-)

[quote:246ca46c48="Marius1976"]Maar waarom wordt de nano niet genoemd, maar waarom staat hij dan wel onderin beeld bij: geschikt voor ... (pictogram nano)[/quote:246ca46c48]

Lullige verkooptruc? :?

@DarkRaverNL… en toch werkt het niet.

Er staat ook dat het voor Ipod mini is en daar kan je helemaal geen foto's op zetten.

tuurlijk kan je daar wel foto's op zetten, je kan ze alleen niet bekijken :P :wink: ik vind het wel gek dat je geen foto's kunt bekijken, misschien toch even bij jezelf kijken [tv checken met signalen enzo] en anders even contact opnemen met apple, bij een apple store ofzo. mocht het ECHT niet werken zou je je geld terug moeten krijgen omdat de info op de site dan niet klopt :) succes ermee,

norman/mymac

[quote:75321b4529="DarkRaverNL"]Ja, [ http://store.apple.com/Apple/WebObjects/nlstore?productLearnMore=MA242 ] staat wel degelijk dat het kan met een iPod nano.[/quote:75321b4529]

Er staat dat je dia-voorstellingen op je Nano kan bekijken.
Niet dat dat via de AV-connector op de TV kan.

[quote:0a85fd244f="Marius1976"]...maar waarom staat hij dan wel onderin beeld bij: geschikt voor ... (pictogram nano)[/quote:0a85fd244f]

Omdat de Nano prima in het dok past en daar in gebruikt kan worden, alleen de AV-functionaliteit werkt niet voor de Nano.

[quote="KarelWillem"][quote:30e1162fd3="DarkRaverNL"]Er staat dat je dia-voorstellingen op je Nano kan bekijken. Niet dat dat via de AV-connector op de TV kan.[/quote:30e1162fd3]

Het moet niet gekker worden!

Als je de site goed leest, staat dat het dus wel kan. Lees maar even mee:

1. Om te beginnen wordt er een objectomschrijving gegeven van het iPod AV ding. Hier staat dus wat je er aan hebt. Onder meer foto’s zien.

2. Dan staat er: Geschikt voor ALLE iPod-modellen met een dockconnector.

2b) Toegegeven er staat een heel klein sterretje bij. Dus er zou mogelijk een beperking in functionaliteit per iPod kunnen zijn (blijft toch een schril contrast met de uitspraak dat hij geschikt is voor ALLE iPod modellen)

1. bij het sterretje staat: diavoorstellingen: iPod met kleurendisplay.

Nou sorry: maar als klant kan ik al die verschillende modellen echt niet meer uit elkaar houden. Mijn nano heeft een kleurendisplay, dus inmiddels met alle verwijzingen, uitsluitingen, sterretjes en andere vaagheden den kik dan toch uiteindelijk: hoera het kan met mijn nano.

en al helemaal na punt 4:

1. er staat onder aan ook nog een icoontje van een iPod nano, met notabene een plaatje (van een bloem ofzo?) in het display.

Kortom:

Als het er niet mee kan, is die beschrijving in de store op z’n minst misleidend te noemen.

En nogmaals: er staat dus m.i. heel duidelijk dat het wel kan met de nano.

Marius

Ze zullen hier toch ook niet gek zijn:

http://www.allesvoordeipod.nl/pages/detail.php?productID=303

toevoeging 20:24

-> hier stond een erg lange link, waarvan ik niet weet hoe ik die smaller kan maken.
maar: check even de site van mail-a-mac, en zoek daar op de AV connection kit, en check de omschrijving.

Wat ben ik toch een kluns. Zo kan het ook: klik hier.

Wel ‘jammer’ dat er op de apple site zelf niet ook niet expliciet iPod nano wordt genoemd bij de diavoorstelling, al blijf ik het verwarrend vinden: een iPod met kleurenscherm is kennelijk een bestaand type…

Marius

[quote:9034857a1c="Zakske"][quote:9034857a1c="Marius1976"]Maar waarom wordt de nano niet genoemd, maar waarom staat hij dan wel onderin beeld bij: geschikt voor ... (pictogram nano)[/quote:9034857a1c]

Lullige verkooptruc? :?

@DarkRaverNL… en toch werkt het niet.[/quote:9034857a1c]

Het ging niet om het wel of niet werken, het ging of het wel of niet kan, en volgens die apple site kan het wel, mischien moeten sommige mensen wat beter lezen hier…

Ok, die pagina is nogal onduidelijk. Die AV kit bestaat uit een aantal losse accessoires, waarvan er maar één (de A/V-kabel) gebruikt kan worden om je iPod op de tv aan te sluiten. Die kabel is trouwens ook al genoeg om foto's op je tv te tonen als je een iPod hebt waarmee dat kan: 4e generatie met kleurenscherm of 5e generatie. De iPod met kleurenscherm is Apple's naam voor de 4e generatie iPod met kleurenscherm, en geen verzamelnaam voor alle iPods met kleurenscherm. Daar komt de onduidelijkheid vooral vandaan denk ik. Trouwens, ook al gebruik je die kabel niet voor de tv, dan nog kan je hem gebruiken om je iPod op een stereo-installatie aan te sluiten.

Foto slideshows op de tv kunnen dus inderdaad niet met de nano, en dat had je uit de documentatie van je nano ook kunnen afleiden. Daar doet zo’n kabel verder niets aan.

De reden waarom het met de nano niet kan is de beperkte opslagcapaciteit. Op de grotere iPods worden de foto’s dubbel opgeslagen: Eén keer in de resolutie van het iPod schermpje, en één keer in de resolutie van een tv-scherm. Op de nano zou dat laatste teveel opslagruimte in beslag nemen, waardoor er minder overblijft voor muziek.

Onthoud ook dat als Apple het over de iPod heeft, het altijd over de grote iPod met harde schijf gaat. Als het ook van toepassing is op de iPod nano en iPod mini, dan zullen ze die aan het lijstje toevoegen in hun beschrijving, dus: iPod, iPod mini en iPod nano.

Dan staan er dus op de door mij gegeven links naar andere verkopers dus sowieso knoeperds van fouten.

Overigens inderdaad verwarrend: iPod met kleurenscherm. Ik dacht echt: oh dat is mijn iPod nano ook.

En verder: wel goeie uitleg. Ik had me niet gerealiseerd dat de foto’s niet in het oorspronkelijke formaat, maar juist kleiner op de nano zouden staan.

Marius