Foto's (jpg) versturen met Mail

De foto’s die ik van Finder verstuur worden door de geadresseerde in een zeer klein formaat ontvangen, iets ter grootte van een postzegel. Het gebeurt ook als ik ze met het programma Foto’s verstuur. Het kan niet aan de grootte van het bestand liggen omdat ik het uitgeprobeerd heb met 1 foto. Het vreemde is echter dat als ik Thunderbird gebruik de foto met het goede formaat bij de geadresseerde terecht komt.

Instellingen bij versturen goed staan?

Dat heb ik geprobeerd, maar lukte niet. Inmiddels heb ik wel gevonden wat de boosdoener geweest is. Bij Voorkeuren > Nieuw > Berichtenstructuur had ik RTF en niet Platte tekst staan. Naar de oplossing ben ik al bijna 1 jaar op zoek en heb het nu eindelijk gevonden.

RTF is de instelling die je wilt hebben. Anders kan je zaken als vet, cursief, etc. niet gebruiken.

Dus die ‘oplosing’ hoort de oplossing niet te zijn.

Je hebt gelijk. Wat een toestand. Ik dacht het eindelijk gevonden te hebben, niet dus.

Ik heb al je andere topics hierover niet meer helemaal in het geheugen.

Maar, als je een mail aan jezelf stuurt met een afbeelding erin? Wat gebeurt er dan?

(n.b.: Je hebt wel iets met Mail hè? :slight_smile: Want ik vind echt heel veel topics van jou met ‘Mail-vragen’.)

Ja, dat klopt. IK ben er al een hele tijd mee bezig. Ik dacht het uiteindelijk gevonden te hebben in de RTF oplossing totdat jij dit weer teniet deed.
Als ik een mail stuur naar mijzelf dan komt de foto in de originele grootte aan. Het vreemde is dat als ik dezelfde mail stuur naar iemand met dezelfde Macbook als die ik heb en ook naar mensen met een Ipad dat is de foto weer in een klein formaat. Het gebeurt dus niet alleen bij ontvangers die een Windows pc hebben.

Oké, als je mij nu even een mail + foto stuurt, met hierin vermeldt hoeveel pixels x pixels die foto heeft, zal ik eens kijken wat er bij mij gebeurt.

[quote=Vindplaats url=http://www.onemorething.nl/community/topic/fotos-jpg-versturen-met-mail-2/#post-2977623 time=1467185653]Ja, dat klopt. IK ben er al een hele tijd mee bezig…[/quote]Het is wel meer dan één dingetje…

Platte tekst is de instelling die je wilt hebben. Anders kan je zaken als vet, cursief, etc. gebruiken.

:slight_smile:

Met een beetje serieuze correspondentie zijn een aantal van die aanduidingen toch bijzonder nuttig om de boel leesbaar te houden.

Ik ben van het oude stempel en vind dat e-mail liefst uit niks anders dan platte tekst bestaat, met eventueel niet te grote attachments erbij.

Achteraf is het helemaal niet nodig Mail bij Nieuw bericht als RTF ingesteld te hebben, want als je Platte tekst hebt ingesteld en je wilt dat bv iets typen in italic of als vet dan krijg jet het onderstaande scherm. Na het versturen van het bericht blijkt dat bij de Nieuw bericht nog steeds Platte tekst ingesteld staat. Dus Jakko, het lijkt mij een goede en juiste suggestie. Mochten er bij het versturen van foto’s toch problemen optreden als je RTF hebt ingesteld dan is dat nu niet meer aan de orde. Immers je hebt platte tekst.

Of je nou voor RTF of ‘plat’ bent: voor dit probleem is het niet de oplossing, want in RTF hoort het ook gewoon te werken.
Als TS blij is met een work-around, is het ook best, maar een oplossing is het niet.