Foto's maken in Apple Store

Hoi,

Weer iemand of je in de Apple Store in Amsterdam foto's mag maken.
Het gaat om het gebouw, dus in principe hoeven er geen mensen bij op.
Het is voor school, project over architectuur.

Ik zou zeggen, bel eens even? Dan rijd je niet voor Piet Snot naar daar. Verder:

[quote]
Dude,

Just walk in and start clicking. This year I have been in the Apple store in SoHo New York and in San Francisco... I have pictures in both, and even video in one of my wife pretending to steal a product!

Not one person said a thing, and in one one of the staff posed with the missus.

Have fun!

James
[/quote]

Bron: http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=109719

Ik heb al meerdere malen foto's genomen in Apple Store in Amsterdam, geen probleem.

[img]/uploads/community/1af8b7ca35c862fbeb07212ebcdcbcef3270359a_0.png[/img]

Ik laatst een complete gangbang opgenomen daar. Geen problemen. Sommige stafleden gingen gewoon mee doen.

Gangbang Gangnam Style?

[quote=Lukkiey url=http://www.onemorething.nl/community/topic/fotos-maken-in-apple-store#post-2504369 time=1356448182]Het is voor school, project over architectuur.[/quote]

Daar hebben ze in Amsterdam ook nog een mooie badkuip voor staan. Apple Store is verhaaltechnisch niet zo interessant. Hooguit als je als constructeur een lesje eindige-elementen-methode op gelaagd glas wilt loslaten.

[quote=THX-1138 url=http://www.onemorething.nl/community/topic/fotos-maken-in-apple-store#post-2504373 time=1356449120]Ik laatst een complete gangbang opgenomen daar....[/quote]Hahahaha. Ik mag toch hopen van niet.

Ik heb een hele bult foto's gemaakt in de Amsterdamse Apple store, geen enkel probleem.

Natuurlijk mag dat.
Er is geen enkele Apple Store ter wereld waar men je verbiedt foto's te maken.

In principe mag je op de openbare weg alles fotograferen maar je mag niet zomaar ergens naar binnen fotograferen want dat is weer een inbreuk op de persoonlijke levenssfeer (privacy schending). Voor dat laatste is het wel zo verstandig om even toestemming te vragen (keuze daarin heb je eigenlijk niet echt, het is wetgeving). Het mooie daaraan is dat mensen dan in veruit de meeste gevallen ook helemaal niet moeilijk doen, dat gebeurd wel als je niet vraagt. Vaak is het ook weer een leuk gesprek en wil men uiteraard de foto(s) gemaild krijgen. Gezien het feit dat complete vodcasts en ander YouTube filmpjes in diverse Apple stores worden opgenomen mag je er wel vanuit gaan dat ze er geen probleem van maken.

Waarom zou je niet mogen :-)

Dat wordt vlak boven je nu net uitgelegd. :lol:

Maar de praktijk wijst uit dat iedereen met een camera meer dan welkom is in de Apple Stores.

Ik heb ook in de store een boel foto's gemaakt.

Toen ik in de Apple Store was in New York, was ik daar aan het filmen, ook de Genius Bar waar het erg druk was (wij kenden zoiets op dat moment nog niet in Nederland, vandaar mijn dat ik dat ook wilde filmen).
Na een paar seconden kwam er een genius naar mij toe gelopen en vroeg of ik daarmee wilde stoppen, want de medewerkers waren gewoon bezig met hun werk en wilden dat niet gefilmd hebben.

Dus zo kan het ook als het tegenzit.

Dat snap ik, als sommige mensen gewoon hun werk willen doen en de mensen dus willen helpen willen ze beter niet worden gefilmd om even op hun werk te concentreren. Dit kan bij elke store anders zijn.

Ik was daar laatst ook foto's aan het maken, toen vroeg een Apple Store medewerker of hij mij op de foto moest zetten (met mijn camera). Doen ze dus niet moeilijk over in A'dam.

Dat was misschien een beleefde manier om te zeggen "Ik zal een foto van jou maken en rot dan maar op met je camera".

:grin::grin:

Je mag er foto's maken alleen niet specifiek van mensen en portretten.

Ook niet van het portret van Beatrix?